Novi trend je u tome što ga nema

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Tjedni mode vec su tjedan dana iza nas. A upravo je sedam dana idealno vrijeme za rezime onoga što su "the best of mode" pokazali u francuskoj prijestolnici stila i luksuza. Iako je u pocetku izgledalo da ce Parižanka u proljece/ljeto 2011. biti romanticna i profinjena, možda je primjerenije reci da ce biti promjenjiva, baš kao i prikazani stilovi.

Jer - bilo je tu svega. Stilski citati devedesetih u vidu zaobljenih ramena i duljina. Slucajnost? Svakako. S druge strane vladao je minimalizam cistih linija. I to definitivno. S trece su pak strane modeli u cipkama s primjesama punka bili romanticni i tako sentimentalni. Upravo tako!



No, buduci da pista Grada svjetlosti nije pokazala jedan jedinstveni trend, otkrivena je svestranost koja na prvi pogled zbunjuje i baca novo svjetlo na modne smjernice, a opet na neki novi nacin istice hrabrost, svježinu i neovisnost s kojim se Pariz prikazuje pod modnim imenima.

Marc Jacobs kao da je znao da je trend u tome da ga nema. Modnih smjernica više nema, pa i ne cudi da je Louis Vuitton prikazao patchwork razlicitih inspiracija, mix trendova i stilova gdje se na pistama miješao utjecaj svih stilova i razdoblja - od Kine do futurizma 20-ih godina, minimalizma i baroka.

I sve je to bilo u jednom trenutku romanticno, u drugom hekticno i rockerski koje u sebi sažimaju kvalitete neke suvremene daleke žene. Hermesove su djevojke izgledale kao jahacice argentinskih pampasa, dok su Kenzove manekenke na glavama imale kapice poput pravoslavnih patrijarha u svim bojama (bila je to revija u cast njegovih 40. godina stvaranja), dok je Alexander McQueen poslao pogansku božicu prirode. Preciznije, za McQueena sada dizajnira Sarah Burton koja je svojim radom nastavila stopama pokojnog McQueena, koji nije mogao dobiti dostojniju zamjenu s kolekcijom koja je prštila u bojama jeseni.



Revija je održana u "Palais de Tokyo", na modnoj pisti napravljenoj od dasaka izmedu kojih je virila trava, posve suprotno od onog na što su McQueenovi obožavatelji navikli. Kolekcijom inspiriranom prirodom dominirali su zemljani tonovi, perje i volani, a pjesmom "I’ll Be There" Michaela Jacksona Burton je publiku podigla na noge i podsjetila na velikog kreatora ciji je rad nastavila.

Brojne pohvale na prošlotjednom modnom dogadanju dobio je i Giles Deacon, autor kolekcije proljece - ljeto 2011. za modnu kucu "Emanuel Ungaro". Spomenuta kuca na taj je nacin pokušala popraviti štetu koju im je nanio nedavni angažman glumice Lindsay Lohan. Deacon je opravdao ukazano povjerenje i na pistu vratio za Ungaro prepoznatljive uske, kratke haljine i cvjetni uzorak.

No, iako su kreatori toliko razliciti, Pariz dozvoljava raznolikost. Od Diorove mornarice, preko Gaultierovog psihodelicnog punka, do Valentinove romanticne djevojke.



Izgleda da je zabavnije kada se stilovi miješaju zajedno. Tako je legendarni Karl Lagerfeld za još legendarniji Chanel spojio toliko prepoznatljivi Chanelov bukle s punk referencanna punim rupa, kao da je spremam za ludu vožnju na motociklu.

Miu Miu je ocarala frapantno zanimljivim detaljima spajajuci art deco i rokere 90-ih, dok su haljine bile skrojene u tako voljeni Akroj koji svakoj ženi dobro stoji. Bluze od šifona, svilene tute s bocnim prorezima i uske tamnoplave suknje oduševile su mnoge, a neki su modni kriticari napomenuli da je ovo jedna od najljepših YSL-ovih kolekcija u posljednje vrijeme.

Sve videno stvorilo je novi trend koji nije vremenski, a niti trendovski, jer novoga trenda nema.


Podijeli: Facebook Twiter