Sjećate se pamučnog T shirta kakve smo u Trstu kupovali krajem 80-ih i početkom 90-ih na kojima je velikim slovima pisalo FILA? Naravno da se ne želite sjetiti tih ružnih majica koje danas imaju sasvim neku drugu vrijednost i etiketu Gosha te koštaju, vjerovali ili ne, 200 funti i prodaju se u luksuznim trgovinama u središtu modnih metropola. Isto je i sa žutom majicom kurirske službe DHL, kao i sa šiltericama na kojoj piše SECURITY i POLIZEI, kao i sa plastičnim torbama koje su nekada Ruskinje prodavale na tržnicama. Za neupućene, Vetements DHL majica prodaje se po vrtoglavoj cijeni od 1600 kuna, a "originalna " košta oko 20 kuna. Pa, ako slučajno imate u ormaru i spremate se na neki glamurozni event, čisto da znate…
Estetika ružnog
Bizarni trend koji se može nazvati ružnim u trenutku modne katatonije postao je novi trend koji potpisuje ruski dizajner Demna Gvasalia, nova modna perjanica brenda Vetements koji je trenutno na čelu prestižne Balenciage. Vetements je trenutno najcool brend na svijetu, a Demna Gvasalija je napravio pravu modnu subverziju i estetiku ružnog nekom obrnutom proporcionalnosti doveo na pijedestal. Izgleda, da inspiracija u modnom svijetu više nije umjetnost već svakodnevni život. A moda je oduvijek bila bijeg od svakodnevnice - stilizirana maštarija.
I dok su nekada znakovi luksuza bili logoi Chanela ili Louis Vuittona, Vetements želi pokazati kako to može biti i tvrtka koja je itekako nisko na ljestvici glamuroznosti, poput DHL-a ili pak IKEA.
Da, najnovija modna pošast je IKEINA plastična torba u koju stane sve što poželite i koja je idealna svaštara za seljenje, nošenje odjeće za peglanje, prodavanje stvari na buvljacima. No, ipak sve je stvar u cijeni i logu.
Balenciaga vs. IKEA
Naime, sredinom travnja je na bezbroj svjetskih modnih medija osvanula vijest kako na Demninoj listi čudnih redizajniranih predmeta "u skupljoj varijanti" možemo pridodati i torbu imena Arena Extra-Large Shopper Tote Bag koja je očigledno inspirirana Ikeinom FRAKTA torbom - plavom plastičnom torbom za shopping. Iz švedskog brenda namještaja pozdravili su ovu "kopiju" istaknuvši kako "kraljevski plava boja zbilja komplimentira svaki outfit" te kako se radi o "klasiku". Naravno, u priopćenju je evidentan dašak ironije što i ne čudi jer plava kožna torba s Balenciaga potpisom košta $2.145, a Ikein "original" svega 3.90 kuna. IKEA nije stala na samo jednoj izjavi na račun ovog poteza poznate modne kuće pa je, kako bi se nastavila sprdati s novonastalom situacijom, izbacila i vodič kako prepoznati originalnu IKEA FRAKTA torbu. IKEA je istaknula 4 načina kako kupci mogu prepoznati "pravu stvar", a među njima su savjeti da ju protresete, zgužvate, bacite u prašinu ili pak da u njoj prenosite cigle pa čak i vodu. A jedan od načina da se ne zeznete u procjeni je i da bacite pogled na cijenu.
Ikeina je ekipa ovim potezom dobila status šaljivdžije, a "vodič za prepoznavanje originalne FRAKTA torbe" brzo je postao viralan. No, šale na račun Balenciaginog poteza sa skupom verzijom Ikeine plastične shopping torbe su se nastavile. Brendovi iz Los Angelesa Pleasures i Chinatown Market dali su svoj epilog sagi IKEA-Balenciaga tako da su od Ikeine FRAKTA plastične torbe izradili šiltericu te su je odlučili reklamirati na isti način putem vodiča za detektiranje autentičnosti. Istaknuli su iste prednosti kape kakve ima i plastična torba švedskog giganta, a među njima je i ona da u šilterici možete nositi cigle i vodu. Šilterica je izrađena u limited edition verziji od samo 50 komada, a cijena joj je $38. Što je sljedeće….Kakogod bilo, crno izdanje IKEINE plave torbe već je rasprodano. Bizarno, u svakom pogledu. (Lara BAGAR)