Novi Renaultov clio - povratak na staze slave


Spektakularnom premijerom u staroj Tvornici duhana Renault je u Rovinju na presici u povodu predstavljanja četvrte generacije clija okupio novinare iz čitave grupacije Adriatic, kojoj pripadaju Slovenija, Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora, Kosovo, Makedonija, Albanija i Hrvatska.

Novi je clio automobil koji se u današnjoj konkurenciji B segmenta pojavljuje kao možda najzaokruženija cjelina.

Prvo što se primjećuje je dakako dizajn vanjštine. Naglašena maska, veliki znak tvrtke, istaknuta svjetla te, potpuno atipično, u sredinu maske postavljena dnevna LED svjetla. Uistinu vrlo dominantno. Krenemo li bočnom linijom, ni traga jednoličnosti. Vrata imaju doradu u koju, u nekim višim paketima opreme, idu umeci druge boje, a efektno su izvedena i stražnja svjetla.

U unutrašnjosti slična priča. Instrument ploča ima elipsastu poveznicu od dva naglašena kruga, a središnja konzola u nekim razinama opreme ima ekran promjera 18 centimetara, koji se stilom naslanja na današnja tablet računala.

Clio je nešto duži od prethodnika pa ostaje u zoni vozila iznad četiri metra. Međuosovinski razmak od 2.589 mm je i do deset centimetara veći no kod konkurencije pa je unutrašnjost vrlo prostrana. U čitavu se priču lijepo uklapa i 300-litarski prtljažnik.

Motorizacija starta poznatim 1,2-litrenim benzincem od 75 KS, no mnogo je zanimljivija verzija s benzinskim motorom s 3 cilindra i 900 kubika, koji razvija čak 90 KS i pravi je primjer modernog, ekološki osviještenog agregata - emisija CO2 mu je samo 105 g/km, što dijelom ima zahvaliti i serijski ugrađenom "stop&start" sustavu.

Dizelaš od 90 KS pravo je čudo niske potrošnje i još niže emisije CO2 - 3,6 litara i 95 g/km. Da bi priča o motorima i ekologiji bila potpuna, istaknimo i to da maska ima zakretna krilca koja se pri visokim brzinama zatvaraju - motor se u toj situaciji dovoljno hladi, a otpor zraka je manji, što smanjuje i potrošnju. Također, novi clio je za 100 kilograma lakši, a sve zajedno nije ni najmanje narušilo sigurnosne elemente, što potvrđuje i maksimalnih pet EuroNCAP-ovih zvjezdica.

Renault Hrvatska, veli prezenter projekta David Kušanić, brend menadžer za mala vozila, do kraja godine na clio odobrava 10 tisuća kuna popusta, a uz Renault financiranje može se i do kamate od svega 2,99 posto.

Clio smo na dionici od Grobničkog polja do Rovinja dovodili u razne situacije. S obzirom na to da je motor imao svega 75 KS, o naglašenijoj dinamici nismo ni pomišljali. Preporuka bi dakle bio motor snage 90 KS. Ovaj bi automobil i u recesiji mogao biti nezaobilazna stanica za razmišljanje. I da, mogao bi biti i spasonosno rješenje za povratak Renaulta na staze stare prodajne slave, kad je prošlog desetljeća u Hrvatskoj dominirao na prodajnoj ljestvici. (piše E. PRODAN)


Podijeli: Facebook Twiter