Mjera suspenzije s nastave koja postoji u anglosaksonskim školama, za čije se uvođenje u hrvatski obrazovni sustav zalagao veliki dio prosvjetnih radnika nije uvrštena u prijedlog novog Pravilnika o načinu postupanja odgojno-obrazovnih radnika školskih ustanova u poduzimanju mjera zaštite prava učenika, a koje je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta stavilo u javnu raspravu do 3. travnja.
Do tada mogu stizati primjedbe na Pravilnik koji opisuje metode koje škola mora poduzeti u slučajevima svih oblika nasilja, spolne zloporabe, zanemarivanja, odgojne zapuštenosti, nehajnog postupanja, zlostavljanja i izrabljivanja.
Kad je u pitanju učenik koji ometa nastavu i neprimjereno se ponaša, nastavnik ga može upozoriti, ali ne i udaljiti sa sata. Ako pritom ometa školski sat, primjerice koristi mobitel, učenik je na poziv nastavnika dužan odložiti ga do kraja nastavnoga sata.
Ako se učenik ogluši na upozorenja, tek tada nastavnik poziva stručnog suradnika, pedagoga ili psihologa, ili pak razrednika koji će s njim razgovarati, a u školu se pozivaju i roditelji.
Ukoliko ni to ne pomogne i učenik se nastavi neprimjereno ponašati, izriču mu se pedagoške mjere, a škola o cijelom slučaju obavještava centar za socijalnu skrb te se zajedno dogovaraju načini pomoći učeniku i roditelju.
Također propisano je da je škola dužna organizirati dodatne edukacije učenika i roditelja, a koji se mogu provoditi u suradnji s nadležnim institucijama, udrugama, lokalnom zajednicom.
- Tresla se brda, rodio se miš. Ovaj pravilnik ne donosi velike novine, već samo objedinjuje ono što već postoji, imamo pravilnik o pedagoškim mjerama i protokole postupanja u slučajevima nasilja. Novina je uvođenje edukacije za roditelje, ali je pitanje kako će se to provoditi, kako roditelje natjerati da putuju u školu ako nemaju novca za benzin. Mnogo je više i administriranja, uvodi se dodatna papirologija za nastavnike, ističe Vladimir Milošević v. d. predsjednika Sindikata hrvatskih učitelja.
Smatra problematičnim to da pravilnik, kao uostalom i svi prethodni dokumenti Ministarstva, veću pažnju posvećuje učenicima koji prave probleme, dok se ne vodi dovoljno računa o pravima ostalih učenika.
- Suspenzije vidimo da nema, a jedino se učenike koji ometaju nastavu šalje na razgovor kod stručne službe, školskog pedagoga ili psihologa, što se i sada činilo. Nabrajaju se postupci koje bi svaki normalan čovjek učinio, odvojio djecu koja se tuku, zabranio korištenje mobitela na nastavi, pozvao roditelje u školu kad se desi nasilni događaj. Sve se to već godinama radi u školama, a nasilje se time ne smanjuje, dodaje Milošević. (M. JERIN)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU