Hrvatska će idućeg četvrtka dobiti nove nacionalne dnevne novine 21. stoljeće, čiji se čelnici nadaju da će drugačijim sadržajem vratiti dio čitateljske publike, i to u vrijeme teške krize u tiskanim medijima, zbog koje su u posljednje vrijeme ugašene neke novine i izgubljena brojna radna mjesta.
Marjan Jurleka, vlasnik i direktor izdavačke tvrtke Miran dan, priopćio je da novi nacionalni dnevnik zajedno s njim pokreće skupina profesionalaca koji su svoje dugogodišnje iskustvo i poznavanje industrije odlučili pretočiti u najveći medijski projekt od početka krize.
- Činjenica je da je situacija u hrvatskoj medijskoj industriji, posebice u tiskanim medijima, teška i da su trendovi već duže vrijeme silazni. No, smatramo da je pad čitanosti samo jednim dijelom rezultat krize i općeg pada potrošnje. Dio ljudi odustao je od kupovanja novina jer nisu zadovoljni sadržajem koji im se nudi. Upravo zbog toga vjerujemo da lansiranjem novina koje će biti drugačije od postojećih možemo ponuditi čitateljima ono što zaista žele i vratiti dio publike novinama, rekao je Jurleka.
Smatra da je pokretanje novog medijskog projekta važan događaj za cijelu industriju i novinarsku struku kojoj, dodao je, svojim uspjehom mogu dati samo nužno potreban pozitivan poticaj.
- Uvjereni smo da ćemo napraviti sjajnu novine, baš onakve kakve hrvatski čitatelji žele u 21. stoljeću, izjavio je direktor novih dnevnih novina, čija će glavna urednica biti Nada Mirković.
- Naše novine pokrivat će širok raspon tema – od političkih, ekonomskih do društvenih, ali uvijek iz perspektive čitatelja i s naglaskom na ono što je zaista bitno za njega, a ne za neke uske političke ili društvene, pa i medijske elite. Naš recept za uspjeh je relevantnost za čitatelje u kombinaciji s pozitivnim stavom i optimizmom. Novinarstvo se ne smije svesti samo na pesimizam, negativnost i neprestane napade, što je danas dominantan medijski sadržaj, istaknula je Nada Mirković.
Iako je ime 21. stoljeće odabrano pomalo neočekivano, izdavač navodi da time želi podvući različitost od ostalih dnevnih novina. Novi dnevnik izlazit će u dva izdanja i prodavat će se po pet kuna.
Na hrvatskom medijskom tržištu u posljednjih godinu dana ugašene su tri novine, dnevnik Vjesnik, koji je prestao izlaziti nakon 72 godine, te tjednici Forum i Nacional.
Po podacima koji su nedavno iznijeti na tribini o krizi novinarstva u povodu Europskog dana obrane novinarstva, u hrvatskom je novinarstvu u prošle tri godine izgubljeno 300 radnih mjesta, što je gotovo deset posto od ukupnog broja zaposlenih novinara. (Hina)