Novi dio porečke zaobilaznice gotov najkasnije do Uskrsa

Radovi bi na porečkoj zaobilaznici trebali biti gotovi prije početka turističke sezone
Radovi bi na porečkoj zaobilaznici trebali biti gotovi prije početka turističke sezone

Trasa buduće južne zaobilaznice u Poreču koja spaja deponij Košambru i naselje Molindrio već se odlično nazire. To znači da radovi napreduju prema planu i da će nova dionica biti spremna za prometovanje do Uskrsa, za kada je određen rok njenog dovršetka. Time će se na vrijeme, prije glavne turističke sezone 2017., potpuno rasteretiti područje grada tranzitnog, a poglavito teretnog prometa preusmjeravanjem na ovu novu prometnicu ukupne duljine 1.500 metara. Kako smo nedavno pisali, trasa ove nove ceste već je probijena, šuma raskrčena i svi pripremni radovi su okončani.

Riješiti protočnost i sigurnost prometa

Prema ugovoru potpisanog proteklog 3. studenog Hrvatske ceste vlastitim sredstvima financiraju ovu prometnicu s 18,3 milijuna kuna (bez PDV-a). Za izvođača radova odabrana je zajednička ponuda tvrtki Cesta iz Pule i Đusto iz Poreča koje su otvorile gradilište odmah nakon potpisivanja ugovora. Projekt predviđa izgradnju kolnika ukupne širine 7,10 metara (2 puta 3,25 plus 0,3 m), od čega će širina bankina iznositi u prosjeku od 1,20 do 1,5 metra, dok će širina berme iznositi 2 metra. Prometnica je projektirana sa zatvorenim sustavom odvodnje, a u sklopu projekta izvodi se i nova cestovna rasvjeta.

Da se u Poreču odavno počelo razmišljati kako dugoročno riješiti promet i premjestiti ga izvan grada, otkrio nam je dogradonačelnik Loris Peršurić.

- Zanimljivo je da je ideja o zaobilaznici nastala još 1964. godine, kada je rezerviran koridor za nju. Grad je krenuo financirati gradnju sjevernog dijela zaobilaznice 2008. godine, počevši od Stancije Vodopija i od tada se krenulo prema jugu. Gradilo se u fazama, pa tako na istoku nova prometnica obilazi naselja Gornji Špadići, Vranići, Gulići, Stancija Vergotini, servisna zona, Grbinovica i Molindrio. Lani je napravljen dio do deponija Košambra, sve uz pomoć Hrvatskih cesta koje su se u međuvremenu uključile u ovu priču, na što im je Grad zahvalan, budući da će se dugoročno riješiti protočnost i sigurnost prometa, naročito ljeti.

Promet na rubno gradsko područje

Gledano sa sjevera, porečka zaobilaznica proteže se od raskrižja ceste D75 uz naselje Stancija Vodopija, obilazi na istoku već navedena naselja, a završava spojem na priključak za kamp Bijela uvala, tik do vodenog parka Aquacolors Poreč, u dužini od oko deset kilometra.

Zaobilaznica je, zapravo, svojom izgradnjom preuzela funkciju ceste D75 koja prolazi samim centrom grada i povezuje Novigrad, Poreč i Vrsar, kao i sve njihove turističke kapacitete. Izgradnjom zaobilaznice u punom profilu, promet s gradske cestovne mreže preusmjerit će se na prometnicu lociranu na rubno gradsko područje. Osim toga, smanjit će se gužve na rotorima prema Plavoj i Zelenoj Laguni, autokampovima i naseljima na cesti prema Funtani i Vrsaru čime će se povećati sigurnost u prometu, omogućiti olakšan pristup Poreču kroz, kako je pojasnio Peršurić, nekoliko novih ulaza i izlaza u grad, a što će se konačno odraziti i na akustičnu zagađenost porečkog predgrađa.

Novi rotori kod kolodvora i u Baderni

- Procjena je da će nova zaobilaznica preuzeti oko 40 posto prometa koji se sada odvija kroz Poreč i to glavnom žilom kucavicom – prometnicom D75. Zahvalni smo Hrvatskim cestama, jer su se u zadnje četiri godine uključile i u rekonstrukciju nama važne ceste D75 na kojoj je novim kružnim tokovima povećana sigurnost i protočnost prometa, kaže dogradonačelnik.

Zadnjih godina Poreč je izgradio više od 20 kružnih tokova s kojima se sustavno rješava promet, a bit će ih još. Kako smo doznali od dogradonačelnika Lorisa Peršurića, u planu je izgradnja rotora na mjestu sadašnjeg raskrižja sa semaforima kod Turističko-ugostiteljske škole Antona Štifanića i autobusnog kolodvora. Projekt je već napravljen i kandidiran je za dobivanje sredstava iz Ministarstva unutarnjih poslova koji svake godine sufinancira rješavanje crnih prometnih točaka u Hrvatskoj. Predviđen je i rotor u Baderni, na županijskoj cesti koja iz tog mjesta vodi za Višnjan, odmah do Inine benzinske crpke. Peršurić navodi da će se time stvoriti potpuno novi ulaz/izlaz u to naselje.

- U tijeku je projektiranje pristupne ceste za novu školu u Finidi s dva prateća rotora. Jedan će se nalaziti kod zgrade buduće škole, a drugi blizu nekadašnje tvornice Ital-ice, na potezu prema Stanciji Vergotini, doznajemo od Peršurića. (Tanja KOCIJANČIĆ, snimio Milivoj MIJOŠEK)


Podijeli: Facebook Twiter