Novi autobusi i punionica plina čekaju pokretanje ITU mehanizma

Uz autobuse gradit će se i punionica STL plina (Damir ŠKOMRLJ)
Uz autobuse gradit će se i punionica STL plina (Damir ŠKOMRLJ)

Kada je u studenom prošle godine potpisan ugovor u kreditiranju nabavke novih 20 autobusa koji će biti pogonjeni prirodnim plinom, s Europskom bankom za obnovu i razvoj o kreditiranju u iznosu od 5 milijuna eura, činilo se da je povećanje voznog parka Pulaprometa samo pitanje dana. Uz nove autobuse trebao je krenuti i projekt izgradnje nove punionice stlačenog plina, koja bi osim za autobuse javnog gradskog prijevoza, te vozila komunalnih društava, mogli koristiti i građani. Međutim, niti nakon gotovo pet mjeseci još uvijek nema naznaka da je ijedan projekt pokrenut.
 
Ministarstva definiraju korake
 
Novih 20 autobusa na prirodni plin trebalo bi smanjiti ispuštanje emisije štetnog plina, donijeti uštede u potrošnji goriva, smanjiti buku te, prije svega, povećati udobnost putnika javnog gradskog prijevoza. Nabavkom novih autobusa Pulapromet bi imao 50 posto voznog parka prema najvišim ekološkim standardima. Ali, zašto do sada nije pokrenuta nabava novih autobusa, te zašto već godinu dana, iako je projekt spreman, nije pokrenuta izgradnja punionice stlačenog plina, upitali smo nadležne, iako je problem, očito, državne administracije uslijed nedavne promjene Vlade RH i kadrova u ministarstvima.
 
- Grad Pula i trgovačko društvo Pulapromet s Europskom bankom za obnovu i razvoj potpisali su ugovor o nabavci 20 novih autobusa na prirodni plin vrijedan 5 milijuna eura s prvenstvenim ciljem modernizacije javnog gradskog prijevoza i podizanja kvalitete usluge prijevoza za sve građane. Pored toga, investicijom će se znatno smanjiti i emisija ispušnih plinova, za što se Grad Pula kao supotpisnik Povelje na razini Europske unije do 2020. godine obvezao i činiti, pojašnjavaju u uvodu iz Grada Pule.
 
Kako je projekt nabavke novih autobusa uvrstio i u Strategiju urbanog područja Pula (ITU mehanizam), za što će Puljštini, odnosno Puli kao nositelju urbanog područja, biti odobreno 30,6 milijuna eura bespovratnih sredstava, već prilikom potisivanja kreditiranja nabavke novih autobusa naznačeno je da će se sredstva iz kredita kompenzirati putem ITU mehanizma. No, s obzirom da je zbog smjene vlasti, odnosno Vlade, sve "zastalo", čini se da je to najvažniji razlog zašto Pula još uvijek nije krenula u realizaciju ova dva "zelena" projekta".
 
- Intencija je maksimalno iskoristiti sve raspoložive mogućnosti koje nudi mehanizam integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU mehanizam), kojemu je cilj razvoj urbanog područja Pule, posebice u segmentu koji se odnosi na mobilnost. Nakon što je Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije u listopadu prošle godine donijelo odluku o odabiru urbanog područja Pule za provedbu mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganja, Vlada RH upravo je donijela uredbu o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda kao osnovni preduvjet za nesmetanu i pravovremenu provedbu ITU mehanizma, navode nam iz gradske uprave.
 
Iz Grada ističu da se u narednom periodu očekuje sastanak predstavnika Ministarstva regionalnog razvoja, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, EBRD-a, te Grada Pule, Plinare i Pulaprometa, na kojemu će biti točno definirani daljnji koraci u samom projektu, a vjeruje se, što nam je nedavno potvrđeno i iz Ministarstva regionalnog razvoja, da će se sredstva iz ITU mehanizma početi koristiti od svibnja-lipnja ove godine.
 
Inače, upravo kroz Strategiju urbanog područja Pule, koje definira neke od ciljeva, projekt "Pametan, zelen i integriran promet" nabavka autobusa koji koriste prirodni plin i izgradnja punionice stlačenog plina, označena je kao prioritetan projekt koji je u neposrednoj realizaciji. Novi energent trebao bi doprinijeti, uz Pulapromet kao najvećeg potrošača, i razvoju ostalih komunalnih poduzeća čija će vozila vjerojatno također prijeći na korištenje prirodnog plina s obzirom da će Plinara izgraditi stanicu za punjenje prirodnim plinom. No, kao ni autobusa nema još početka niti izgradnje punionice.
 
Rok izgradnje punionice devet mjeseci
 
- Naš projekt je u cijelosti spreman, ali i mi čekamo pokretanje ITU mehanizma jer su i nabavka novih autobusa i izgradnja punionice stlačenog plina povezani projekti. Na žalost, do sada je išlo sve sporo jer se nije donijela odluka o pokretanju ITU mehanizma, međutim, mi imamo spreman projekt, ishodovana je i lokacijska dozvola, a projekt vrijedan oko deset milijuna kuna čeka da se pokrene mehanizam. Izvođač radova će se odabrati po principu "ključ u ruke", dakle u cijenu investicije predviđena je i izgradnja i opremanje punionice, i planirani rok izgradnje je devet mjeseci od potpisivanja ugovora. Otprilike je to vrijeme potrebno i za nabavku autobusam kaže nam direktor Plinare Dean Kocijančić. (Goran ROJNIĆ)
 

Podijeli: Facebook Twiter