Novi Aygo: Blizanac prepun veselja

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Toyotin mališan koji se proizvodi u češkom Kolinu zajedno s francuskim blizancima isprobali smo na cestama Nizozemske koje su se pokazale idealnima za laganu i opuštenu ljetnu vožnju. Uske i vijugave, vode uz potoke i kanale, kroz bajkovite drvorede ili pak cvjetna polja u kojima se ovaj veseli automobil izvrsno uklopio u kakofoniji boja. Izgled je ono što ga i u ovoj generaciji razdvaja od francuskog dvojca, čak i više nego ranije.

Oštre linije, s prepoznatljivim X-om na nosu i nebrojenim kombinacijama naljepnica, boja, felgi i opreme za individualizaciju mogu stvoriti uistinu poseban automobil. Tu je i neobični krov s tri uzdužna pregiba dok su prednja i staklena vrata prtljažnika jedino što vizualno izvana dijeli s braćom. U kombinacijama koje smo imali priliku vidjeti na prezentaciji Aygo odiše mladošću te jasno daje do znanja kome je namijenjen, a to sugerira i promotivni slogan "Go Fun Yourself" - koji smo prvi put morali dobro pročitati, da ne bi bilo zabune i pokvarenog telefona. Prilagođavanje dizajna moguće je i nekoliko godina nakon kupnje - prednji X promijeniti u drugu boju, naručiti drugačiju foliju za krov vozila,...

Iznutra je također veselog dizajna, s velikim i preglednim instrumentima koji su i dalje oslonjeni na stup upravljača i pomjeraju se zajedno s njime. Nažalost samo po visini. Sigurnosna oprema je potpuna i u najosnovnijem modelu a osim baznog paketa, zahtjevniji mogu birati pakete x-play, x-clusiv i x-pure dok model x-wave ima platneni krov.

Toyota i za interijer nudi različite komplete koji, nalik maskama za mobitele, odgovaraju individualnom ukusu vlasnika. Aygo jedini ima X-touch; moderan i intuitivan 7-inčni dodirni zaslon s navigacijom koja nije dostupna kod njegove braće. Multimedijalni sustav također omogućuje povezivanje s internetom te omiljenim aplikacijama.

Sjedala su zadržala prepoznatljiv integralni oblik, zvučna izolacija je bolja nego prije pa u kabinu dopire manje vanjskih zvukova, a osobito onih preko kotača. U odnosu na prethodnika dimenzije su minimalno veće (dulji je za 2,5 centimetra), a usto je i za pet milimetara niži no ima više mjesta za glavu. Ukupna mu je dužina 3455 mm, širina 1615 te visina 1460 mm. Volumen prtljažnika je skorman, ali ipak dostatan za niz uobičajenih, "gradskih" potreba - 168 litara.

Kako je istaknuto na press konferenciji, nema potrebe za hibridom u tom segmentu jer je Aygo s osnovnom benzinskom motorizacijom vrlo štedljiv. Krakteristike 3-cilindarskog motora, zapremine 998 ccm su snaga od 68 KS, 95 Nm okretnog momenta uz prosječnu potrošnju od samo 4,1 litru te 95 g/km emisje CO2. Maksimalna brzina je 160 km/h, ubrzanje do 100 km/h 14,2 sekunde.

Prodaja Ayga će započeti 7. rujna, Toyota nudi čak pet 5 godina jamstva a što se tiče cijene, početna još nije definirala ali se očekuje da će biti malo ispod 70 tisuća kuna. (M. PAVLIČEVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter