Prijedlog uredbe o jediničnim naknadama, korektivnim koeficijentima i pobližim kriterijima i mjerilima za utvrđivanje posebne naknade za okoliš na vozila na motorni pogon bila je jedna od točaka na dnevnom redu sjednice Vlade.
Ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović objasnio je kako bi se prihvaćanjem prijedloga uveo pravedniji način naplate koji se temelji na principu "tko više zagađuje, više plaća", te da će na taj način 52 posto građana kod registracije plaćati manju naknadu.
- Želja je i krajnji cilj ministarstva, tvrdi Zmajlović, podići svijest građana i potaknuti ih na svakodnevno korištenje ekološki prihvatljivijih automobila.
Kako su nam pojasnili tehničari na jednoj pulskoj stanici za pregled vozila, osnovna naknada za okoliš osobne (M1) automobile iznosi 80 kuna i ista se množi s korektivnim koeficijentom u koje je uključena vrsta motora, radni obujam i starost vozila.
Nove bi naknade, tvrde tehničari, trebale biti povoljnije za sve vozače automobila, osim one "starih raštimanih krama", a najviše za automobile novijih godišta, obzirom da će kriteriji za izračun naknade, uz vrstu motora, gorivo i obujam, biti izračun razreda emisije CO2 te godišnji broj prijeđenih kilometara.
Ono što će svakako donijeti uštede je početna naknada, koja će za M1 kategoriju vozila iznositi 35 kuna umjesto dosadašnjih 80. Kako bi konkretno prikazali izračunavanje naknade za okoliš po trenutnom sustavu, za primjer smo uzeli rabljeni Peugeot 106 iz 1998. godine. (Krešimir TADIJIĆ)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU