Uoci stupanja na snagu novih Googleovih pravila privatnosti, francuska agencija koja nadzire zaštitu osobnih podataka pozvala je ovu internetsku kompaniju da odgodi pocetak njihove primjene.
Nova pravila stupaju na snagu u cetvrtak, 1. ožujka, no CNIL (Commission nationale de l'informatique et des libertés) smatra da su možda u suprotnosti s pravilima Europske unije o zaštiti podataka.
- Naša preliminarna analiza pokazuje da nova Googleova politika ne zadovoljava zahtjeve Europske direktive o zaštiti podataka, ustvrdio je CNIL u pismu izvršnom direktoru Googlea Larryju Pageu. Pismo je poslano u ponedjeljak i objavljeno na internetskim stranicama CNIL-a.
Agencija smatra da, umjesto poboljšanja transparentnosti, nacin na koji su nova pravila formulirana i mogucnost kombinacije podataka iz razlicitih usluga izaziva zabrinutost i pitanja o pravim namjerama Googlea.
Novim pravilima Google je definirao drugaciji nacin na koji ce koristiti ogromne kolicine osobnih podataka korisnika koje prikuplja kroz svoje razlicite usluge, poput Gmaila, Google+ i tome slicno. Plan je da kombinacijom podataka omoguci osobnije pretraživanje, ali im to omogucava i izradu šireg profila korisnika te preciznije ciljano oglašavanje.
Oglašavanje je, pak, glavni nacin zarade za Google. Europska agencija za zaštitu informacija zabrinula se zbog mogucih ucinaka nove politike pa je zatražila od francuske regulatorne agencije da preispita situaciju.
CNIL je pak zakljucio da je Googleovo objašnjenje na koji nacin namjerava koristiti podatke previše nejasno i nerazumljivo cak i profesionalcima koji se bave problematikom privatnosti.
Na kritike i prozivke iz Googlea su odgovorili da su tijekom proteklog mjeseca u više navrata zatražili sastanak s CNIL-om jer žele odgovoriti na sva moguca pitanja i dvojbe. Tvrde i da im je jedina namjera da pravila privatnosti budu jednostavnija i razumljivija za korisnike.
Ovo nije prvi bliski susret Googlea i francuskog regulatora. CNIL je u proljece prošle godine sa sto tisuca eura kaznio Google zbog prikupljanja privatnih podataka kroz Street View. Ujedno, europski mediji podsjecaju da se aktualni spor dogodio baš nakon što je Europska komisija u sijecnju predstavila planove za reviziju svojih 17 godina starih pravila o zaštiti privatnosti.
Bruxelles namjerava uvesti strožu politiku zaštite osobnih podataka, prema kojoj bi, medu ostalim, internetske kompanije poput Googlea ili Yahooa bile dužne pitati korisnike mogu li pohranjivati i prodavati njihove podatke drugim tvrtkama, kao što su oglašivaci.