Broj filmova prijavljenih na 23. dane hrvatskog filma penje se na više od 300, a ove godine usprkos svim polemikama, pa čak i najavi odgode 23. Dana, brojka se zaustavila na 232, koju će selekcijska komisija (glumica Gordana Gadžić, filmski kritičar Željko Luketić i filmski redatelj Zvonimir Rumboldt) svesti na primjereniji broj za konkurenciju i onu informative (odbijenih). Konačan će se program znati najvjerojatnije do 10. ožujka.
Pogled na prijave otkriva nam velik broj novih imena i autora pa se već sada može najaviti nova generacija hrvatskih filmaša koja kuca na vrata. Posebno se to vidi u rubrici kratkog igranog filma (51 prijava) i animiranog filma (29 prijava), što je itekako ohrabrujuće jer su to kategorije od kojih se i najviše očekuje, a koje su, uz dokumentarni film (58 prijavljenih), i naša najsnažnija filmska prepoznatljivost u svijetu. Dokumentarac se po navici popunjava novim imenima, uz one stalne i provjerene istinske dokumentariste, poput Silvija Mirošničenka, Miroslava Sikavice, Irene Škorić, Igora Bezinovića…, a eksperimentu (29 prijava) se vraćaju oni koji su cijelo vrijeme bili i njegov zaštitni znak, kao Faktor, Fradelić, ali i Crtalić, Oki, Hušman.
Istarska scena kao da je malo zastala, osim Elvisa Lenića, Matije Debeljuha i Davora Sanvincentija (u eksperimentu), tu je i Andrej Korovljev u kategoriji prijavljenih namjenskih filmova te spotova, koji je profesionalno više vezan za Zagreb nego za Pulu. Tu je i Dijana Mlađenović koja se s produkcije pomalo prebacuje na režiju ("Pragovi"). Ostali su očito više zaokupljeni Pulskom filmskom tvornicom i Revijom gdje se, procjenjuju, mogu bolje i više prezentirati. Izuzev Irene Škorić i Branka Ištvančića, kao najpoznatija filmska imena stasala na Danima, u igranoj konkurenciji su uglavnom sve nova lica, od Igora Husaka i Marina Mandira, Filipa Mojzeša, koji su prijavili i po dva filma, do Tončija Majića i Hrvoja Podobnika i mnogih drugih… (M. ĆURIĆ)
VIŠE U TISKANOM IZDANJU.