Novi Googleov proizvod nudi, medu ostalim, dijeljenje sadržaja s manjim skupinama i HD grupni chat te obecava manju zatrpanost nepotrebnim informacijama. Kvaka? Morat cete pricekati pozivnicu. Google je napravio dosad najveci iskorak na podrucje na kojem je Facebook nedodirljivi gospodar.
Projekt kojim je Marku Zuckerbergu bacena rukavica u lice zove se Google+ i prilicno nalikuje trenutno najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu, piše New York Times.
Slicno kao i svojevremeno Gmail, servis ce isprva biti dostupan samo odabranoj skupini korisnika Googlea, koji ce moci slati pozivnice drugima. Po cemu ce se razlikovati od ljutog rivala?
Google+ je dizajniran za dijeljenje sadržaja s malim skupinama, poput kolega s posla, cimera na fakultetima ili društva s kojim planinarite.
Kako radi?
U Googleu kažu da su nastojali napraviti alat koji oponaša odnose medu ljudima u stvarnom životu i ukloniti nelagodu koju sa sobom ponekad nose zahtjevi za prijateljstvom i pretjerano dijeljenje sadržaja.
Pocnete li koristiti Google+, krenut cete s odabirom ljudi medu svojim kontaktima u sklopu Gmaila. Jednostavno cete moci poslagati njihova imena u razlicite skupine i dati im nazive, poput 'posao', 'faks', 'nogomet' ili kako vam se vec svidi.
Za razliku od Facebooka, necete morati birati hocete li biti prijatelj s nekim ili ne. Moci cete primati necije informacije, a da pritom ne dijelite svoje.
A moci cete i vidjeti svoju stranicu na mreži Google+ onako kako je vide i drugi, pa ce biti manje vjerojatno da ce vaši šefovi i roditelji pogledati fotografije sa subotnjeg tuluma koje biste radije zadržali za uži krug prijatelja.
Na pocetnoj stranici docekat ce vas tri stupca i slijed statusa u sredini, baš kao i na Facebooku. Na raspolaganju je grupni videochat visoke razlucivosti, nazvan Hangouts. Upravo je chat, što njegovi korisnici dobro znaju, jedna od najslabijih Facebookovih strana.
Na vrhu svakog Googleovog sitea koji koristite naci cete alatnu traku pomocu koje cete dijeliti sadržaje ili pratiti što prijatelji objavljuju. S vremenom, traka bi se mogla naci i na drugim stranicama.
Moci cete pretraživati Sparks, dio mreže Google+ u kojem ce se nalaziti clanci i videozapisi o pojedinim temama, primjerice receptima, te ih dijeliti s relevantnim skupinama prijatelja.
Mobilna aplikacija za pametne telefone pogonjene Androidom i iPhone nudi grupni chat nazvan Huddle. Fotografije i video snimljeni mobitelima automatski se uploadaju na privatni album pa cete ih moci brzo pregledati i objaviti ako želite, izravno s mobitela ili kasnije s racunala.
Je li prekasno?
Projekt ulazi u utrku opterecen prethodnim neuspješnim pokušajima tvrtke iz Mountain Viewa da se ubaci na bujajuce tržište društvenih mreža.
Pokazalo se da se Buzz i Orkut nisu mogli nositi s jednim od najvecih izazova pred kojim se kompanija našla od osnivanja. U pitanju je Googleov prestiž, status najpopularnije ulazne tocke u mrežu.
Možda je vec prekasno. U svibnju je 180 milijuna ljudi posjetilo siteove pod Googlevim plaštem. Facebook, s nešto više od 157 milijuna, još uvijek zaostaje. No korisnici Facebooka pregledali su 103 milijarde stranica i proveli prosjecno 375 minuta na njemu. Googleove brojke su znatno skromnije - 46,3 milijarde stranica i 231 minuta.
Oglašivacima su te brojke bitne, ali nije im promaklo ni to da surferi sve cešce postavljaju pitanja te traže odgovore, preporuke i upute (cesto personalizirane) na društvenim mrežama, umjesto na Googleu.
Google je djelomicno i sam za to kriv - previše se oslanjao na snagu i kvalitetu svojih algoritama, podcjenjujuci moc društvenih mreža i kontakata.