Ne revolucionarno i ne možda onoliko koliko su mnogi ocekivali, pa i priželjkivali, ali sasvim dovoljno da privuce golemu pažnju - nova generacija najmanjeg BMW-ovog modela, serije 1.
Ono što prvo i najjace upada u oci je prednja maska. Znacajno je modernizirana s jasnom nakanom predstavljanja u apsolutno agresivnom, sportskom svjetlu. Mocni odbojnik, kosi postav svjetala i klasicna maska prizivaju najslavnija vremena ove bavarske tvrtke.
Straga je automobil takoder znacajnije moderniziran, no tu ne pronalazimo agresivnost prednjice, vec prije svega funkcionalnost automobila. Uostalom, ma koliko se kretala klasom kompaktnih hatchbackova, "jedinica" ima sasvim konkretne dimenzije. Narasla je za 8 centimetara te joj je sada ukupna dužina 4,32 metra, a meduosovinski razmak se proširio do 2,69 metara.
Kad smo vec u zoni funkcionalnosti, istaknimo i to da prtljažni prostor ima zapreminu od 360 litara, 30 više od prethodne generacije, a zahvaljujuci asimetricno djeljivim naslonima stražnje klupe, ni s "nezgodnim" predmetima ne bi trebalo biti vecih problema.
Kad je rijec o opremi, na raspolaganju ce biti dvije osnovne linije - Sport Line i Urban Line. Naravno, posjedovat ce vecinu potrebnog no poznata je stvar da kupci bilo kojeg BMW-ovog modela itekako vole personalizaciju automobila. Stoga, lista dodatne opreme je podugacka, a vrlo je vjerojatno da ce se i s ovom "jedinicom" dogadati slicno što i s prošlom: osnovna se cijena zahvaljujuci "personalizaciji" u prosjeku povecava za 30 posto.
BMW-ova "jedinica" na izboru ima golemu ponudu motora jer je znamenita bavarska tvrtka jedan od najvecih globalnih proizvodaca automobilskih agregata. Odlucila se za njih cetiri: po dva benzinska i dizelska. Benzinci u verzijama 116i i 118i imaju 136 te 170 KS, a bez obzira na oznake dolaze iz zapremine od 1,6 litara.
Dizelaši - 116d i 118d iz dvolitrenog agregata izvlace 143 odnosno 184 KS. Ocekuje se i manji dizel koji ce imati snagu od 116 KS.
Iako nova generacija BMW1 nosi oznaku 2012. godine, sasvim je sigurno da ce svoju sajamsku prezentaciju imati u Frankfurtu. Nijemci. naime, za svoje velike i vrlo znacajne premijere biraju upravo taj, bijenalni salon, a isto je tako vrlo vjerojatno da ce i prodaja startati brzo nakon toga. Po kojoj cijeni? E sad, toliko daleko se ipak ne usudujemo prognozirati. (E. PRODAN/Novi list)
Ekologija
BMW je poznat kao proizvodac možda najštedljivijih motora na
svijetu. Upravo zbog toga rado su videni i kod niza drugih proizvodaca.
Koliko su daleko otišli najbolje pokazuje ne najštedljiviji vec -
najrastrošniji motor nove generacije BMW-a 1. Model 118i ima benzinski
agregat snage 170 KS cija je prosjecna potrošnja samo 5,8 l na stotinu
kilometara!