NORAD: Rekordan broj upita za Djeda Mraza

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Zapovjedni stožer sjevernoameričke zračne i svemirske obrane (NORAD) priopćio je da je ove godine primio rekordan broj poziva znatiželjne djece i odraslih koji su se raspitivali kada će Djed Mraz stići do njihove kuće, prenosi Fox News.

Glasnogovornica NORAD-a Stacey Fenton izjavila je da su do ponoći u utorak po mjesnom vremenu odgovorili na više od 110 tisuća poziva, odnosno na četiri tisuće više nego rekordne prošle godine. 

Praćenje Djeda Mraza na njegovu putu oko svijeta višedesetljetna je tradicija NORAD-a.

Američka protuzračna obrana inače je vrlo  ozbiljna služba zadužena za zaštitu SAD-a i Kanade i opažanje zračnih napada i lansiranja nuklearnih projektila.

No, kao i svake godine od 1955., njezini se moćni radari i sateliti koriste i u "prave" svrhe. 

Nakon jučerašnjeg polaska sa Sjevernog pola, sanjke Djeda Mraza najprije su primijećene nad otocima u Tihom oceanu. Potom se uputio prema Aziji, Bliskom istoku, Europi, Africi te Sjevernoj i Južnoj Americi.

Treba mu 24 sata da obiđe cijeli svijet i posjeti svaku obitelj, a posao završava oko 10 sati po srednjoeuropskom vremenu u utorak.

Suprotno tajnovitosti koja ga okružuje, NORAD se čak upustio i u objašnjenje toga kako zna gdje se Djed Mraz nalazi svakog trenutka. Riječ je o tome da crveni i sjajni nos soba Rudolfa šalje infracrveni signal koji hvataju njihovi sateliti i tako ga lociraju.

NORAD-ov angažman oko Djeda Mraza počeo je 1955. kada se u reklami robne kući Sears, Roebuck & Co djecu pozvalo da ga izravno nazovu na određeni broj telefona.

Broj u reklami je, međutim, sadržavao i jedan tipfeler. Umjesto broja privatnog Djedovog telefona djeca su tako dobila broj Kontinentalnog zapovjedništva zračne obrane, prethodnika NORAD-a.

NORAD se u ovom opsežnom i važnom poslu oslanja na partnere i volontere. Ove godine ih je bilo više od 1.200, a centar cijele operacije je u zračnoj bazi Peterson u Coloradu. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter