Noćni sati su i dalje noćna mora putnika


Gradski autobusni kolodvori često su mjesta užurbanosti, velike fluktuacije ljudi, mjesta gdje se može naći sve, "od igle do lokomotive", no nažalost, pulski autobusni kolodvor još kaska za takvim trendovima. Možemo reći da je takva situacija proporcionalna broju stanovnika jer, budimo iskreni, Pula nije Zagreb. Međutim, sigurno je da bi gradski kolodvor najvećeg istarskog grada, velikim dijelom orijentiranog turizmu, mogao pružiti više i bolje.

Tri kune za toalet

Ipak, za razliku od prijašnjih godina, pomaci nabolje se vide, no nedostataka još ima. Iako je za neke korisnike infrastruktura zadovoljavajuća, i dalje je velik broj korisnika autobusnih usluga koji se slažu s time da je potrebna malo renoviranja i obnove.

U zimskom periodu je lakše zbog manjeg broja putnika, dok tijekom ljetnih mjeseci nastaje popriličan kaos zbog, primjerice, nedovoljnog broja šaltera. U anketi koju smo proveli, uzimajući u obzir različite dobne skupine i područja s kojih dolaze, naišli smo na ljude koji odobravaju postojeću infrastrukturu i način rada, dok drugi smatraju kako je potrebna obnova i uvođenje većih broja gradskih i prigradskih linija. Najčešće gužve nastaju radi malog broja šaltera za kupnju karata, požalili su nam se mnogi. Također, žale se što ne postoji šalter za informacije, stoga je potrebno čekati u redu s ostalima, iako korisnici trebaju samo informaciju, a ne kartu.

Nadalje, problem predstavlja i mala čekaonica te nedovoljan broj klupa na peronima, stoga putnicima ne preostaje ništa drugo nego da stoje sa svojim koferima, dok im je pogled uperen na razbijen znak broja perona ili zidove koji se ljušte. Ali ni to nije sve. Ti isti ljudi koji vani stoje, u slučaju potrebe za toaletom, morat će izdvojit tri kune za koje će, ako budu imali sreće dobiti toalet papir, ali neće i sapun za ruke.

Međutim, unatoč nedostacima, pulski kolodvor, ako ništa drugo, barem ima ljubazno osoblje, stoga, ako zanemarite loše zidove, vlagu, razbijen plastični znak perona, nedostatak grijanja i ostalo, uvijek vam ostaje nasmijano osoblje koje se trudi dati sve od sebe. No, kako rekosmo, za razliku od prijašnjih godina, kolodvor ipak izgleda pristojnije, čišće, i ima sve sadržaje potrebne za kakvu-takvu udobnost putnika. O veličini ili lokaciji ovom prilikom nećemo raspravljati, iako u tom smjeru valja razmišljati u budućnosti.

Kolodvor zatvoren noću

Pomake nabolje vide i pojedini putnici s kojima smo razgovarali. Svi redom rekli su nam da su, s obzirom na potrebe, zadovoljni izgledom i uslugom kolodvora. Jedina zamjerka bila je noćni "ugođaj" kolodvora koji, prema riječima putnika, nije još na razini. Požalili su se, naime, da je u noćnim satima kolodvor slabo osvijetljen, da ostavlja dojam nekako napuštenog i opasnog mjesta za boravak. Tome svakako ide u prilog činjenica da je boravak u unutrašnjosti kolodvora zabranjen u sitnim noćnim satima što nikako ne odgovara putnicima koji se u to vrijeme nađu u Puli. Jedna nam je sugovornica (podaci poznati redakciji) naime kazala da joj se prošle godine dogodila takva situacija.

- Došla sam i Zagreba u sitnim jutarnjim satima. Negdje oko 3 sata. Dok sam čekala prijevoz za kući, zaštitar na kolodvoru me nije htio pustiti unutra, već sam morala biti vani, na peronima, na hladnoći, rekla nam je, kazavši da joj je to bilo jako neugodno iskustvo. Što se tiče ostalog, od usluge do organizacije, nije imala zamjerki.

Zamjerki nije imala ni Joana Sparovec iz Međimurja koju smo zatekli na kolodvoru na putu kući. U Puli studira, i kako kaže, često putuje na tim relacijama i često je na pulskom kolodvoru.

Problem je i lokacija

- Zadovoljna sam organizacijom i uslugom na kolodvoru. Sve je pregledno, dostupno, linije su u redu, nema čekanja, kazala nam je. Dodala je da 'autobusni' u Puli ima i dobru povezanost s gradskim linijama stoga je vrlo zadovoljna. Isto nam je ispričao i Splićanin Mirko Juričić koji već sedam godina radi u Puli. Kaže nam da nema zamjerki, jedino je ljeti malo više problema.

- Ljeti je na kolodvoru velika gužva, puno se čeka na šalterima, pomalo je kaotično. Možda bi neki šalter više riješio problem, rekao je Splićanin, žureći na bus. Jedan od putnika, Edi Peruško iz okolice Pule, požali se jedino na prilazne ceste, kazavši da je to veliki problem, posebno ljeti. Također, rekao je da bi volio da je kolodvor na nekoj drugoj lokaciji, dostupnijoj većem broju ljudi.

Malo je "izvan ruke", rekao je, dodajući da je s ostalim uslugama, informacijama i svemu što čini jedan kolodvor, zadovoljan.

Pulski autobusni kolodvor, eto, ipak bilježi bolje dane prisjetimo li se kako je bilo prije samo nekoliko godina. Ne treba ni zaboraviti da je kamen spoticanja u rastu i razvoju kolodvora godinama bila pravna trakavica između Grada Pule i tvrtke Brioni koji upravljaju kolodvorom koja je trajala od 2005. godine, i u kojoj je bilo svega i svačega. Sve je to kočilo daljnji razvoj kolodvora i ostavilo traga. Između dvije vatre, kolodvor je često ostao zapušten, propadao je jer nitko nije htio ulagati ni kune dok se formalno-pravna situacija ne riješi.

Kolodvor je iz C došao na najvišu A kategoriju

Iz tvrtke Brioni d.d. izvijestili su nas da je vlasnik pulskog Autobusnog kolodvora Grad Pula koji je s Brionima d.d. 2012. godine sklopio ugovor o upravljanju kolodvorom. U trenutku sklapanja ugovora, kolodvor je bio kategoriziran kao kolodvor "C" kategorije (ispod te kategorije postoji samo "D" kategorija, kao najniža). Zahvaljujući ulaganjima Briona d.d., kako u materijalnom smislu, tako i u organizacijskom i kadrovskom smislu, danas je pulski autobusni kolodvor kategoriziran na najvišu kategoriju "A". Osim ovog kolodvora, istu kategoriju u Republici Hrvatskoj imaju samo kolodvori u Zagrebu i Osijeku.

- Već ova činjenica sama po sebi svjedoči kolika su ulaganja Briona d.d. u taj objekt. U narednom periodu Grad Pula i Brioni d.d. planiraju sukladno odredbama navedenog ugovora pristupiti značajnim materijalnim ulaganjima s ciljem daljnjeg uređenja objekta, o čemu je dogovor postignut na radnom sastanku održanom nedavno u prostorijama Grada Pule, stoji u izviješću Briona d.d. kojeg potpisuje pravnik Goran Jurić. (Nera SOFTIĆ, snimio Milivoj MIJOŠEK)


Podijeli: Facebook Twiter