"U Berlin nismo došli praznih ruku - touroperatorima, odnosno
organizatorima putovanja ponudit cemo novi niz mjera, i to za
organizirani avio, autobusni i željeznicki promet u pred i posezoni.
Svi oni koji žele dovesti grupe turista u Hrvatsku u svibnju i lipnju
trebaju znati da ce za to dobiti poticaje od hrvatske strane", istaknuo
je ministar turizma Damir Bajs na turistickom sajmu u Berlinu.
Prošlog je
tjedna dogovorio da ce se tržištu ponuditi poticaji od 7,5 milijuna
kuna i da natjecaj traje do kraja ožujka, cime i Hrvatska želi
iskoristiti dio turistickog kolaca Egipta i Tunisa, jer ce te zemlje
ove godine zasigurno bilježiti veliki podbacaj. Zato ce se Bajs vec u
cetvrtak sastati s predstavnicima Air Berlina, Germanwingsa, TUI-ja,
udruženja njemackih turistickih agencija DRV-a te udruženja europskih
turistickih agencija ECTAA, kojima ce predociti nove mjere.
"Buking je što se njemackog tržišta isti, ako ne i bolji nego
prošle godine. U postotku je to teško reci, ali mislim da nije 15 do 20
posto, iako to ovisi od slucaja do slucaja. Mogu reci da se to krece od
pet do deset posto. Cinjenica je da je dosad prodano samo 25 do 30
posto kapaciteta cijele sezone, a ako kažemo da je porast bukinga od
pet do deset posto na taj postotak, onda to nije neka senzacionalna
vijest. Uniline dosad ima porast bukinga za nekih 15 posto. Optimisti
jesmo i ono što smo najviše željeli jest da nas ceka jedna normalna
sezona. Svi se u sektoru nadamo se da nece desiti neka izvanredna
situacija izvan turizma na koju ne bismo mi mogli utjecati, a koje bi
mogla poremetiti ovaj idealan ulazak u sezonu", mišljenja je predsjednik
Udruge hrvatskih putnickih agencija i vlasnik pulske turisticke
agencije Uniline Boris Žgomba.
Što se tice predsezone navodi moguce probleme u svibnju, posebno
zato što praznici nisu dobro posloženi, ali zato ce agencije plasirati
odgovarajuce programe ne bi li privukle turiste u Hrvatsku i u vrijeme
kad nema "sunca i mora". Uniline primjerice sastavlja programe vezane
uz istarsku gastronomiju i posjete prirodnim ljepotama, koji bi trebali
privuci turiste i u tom periodu.
Vesna Šcira Knapic, direktorica alotmanske prodaje u grupaciji
Valamar pod koju spadaju i porecka Riviera te Rabac i koja se promovira
na ovom sajmu, veli da je buking u plusu, u prosjeku od pet do deset
posto, kao i da je veca potražnja za lipnjem. Navodi i dobro
popunjavanje hotela s cetiri zvjezdice.
"Za Uskrs imamo vecu potražnju nego lani, što je bilo i za
ocekivati jer je relativno kasno pa više objekata dolazi u obzir nego u
terminima kad se grije. U tom smislu brojke bi trebale biti vece, ali
teško je reci koliko, jer su to termini koji se kratkorocno pune. Druga
polovica petog mjeseca mora se gledati u kontekstu šestog, s obzirom na
praznike. Aktivno promoviramo vikend-aranžmane na nama neposrednim
tržištima za taj period, a posebno su u zadnje vrijeme traženi i
prepoznatljivi aranžmani koji se zasnivaju na istarskoj gastronomskoj
ponudi," veli Šcira Knapic.
"Arenaturist takoder bilježi porast s njemackog tržišta s obzirom
na prošlu godinu, i on je dvoznamenkasti. U iducih mjesec dana bit ce
nešto sporiji. Jasno je da nam kalendarska godina ide u prilog, jer ce
se desiti jedna dobra sezona, posebno u šestom mjesecu. Pocinjemo
ranije i održat cemo kontinuitet kroz tri puna mjeseca. Teško je
sigurno u predsezoni, i to u periodu nakon Uskrsa. Mi smo svi jako
veliki, ima jako puno kapaciteta, nema godišnjih odmora, nema praznika
i tada ce sigurno trebati sastavljati posebne ponude", veli direktorica
marketinga u Arenaturistu Manuela Kraljevic, koju smo zatekli na štandu
HTZ-a, inace dobro posjecenog za prvi dan sajmovanja.
Rekla je i da je
Uskrs vec prebukiran, posebno zato što mu je blizu 1. maj. Dodala je i
da je Hrvatska na njemackom tržištu definitivno "in" te da cemo
profitirati od krize u sjevernoj Africi, ali necemo doživjeti
strahoviti bum poput primjerice Turske ili Španjolske, koje imaju
drugaciji turisticki proizvod od nas. (Barbara BAN)
OPŠIRNO IZVJEŠCE S BERLINSKOG TURISTICKOG SAJMA CITAJTE U TISKANOM IZDANJU OD CETVRTKA