Njemackih turista doci ce još više

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"U Berlin nismo došli praznih ruku - touroperatorima, odnosno organizatorima putovanja ponudit cemo novi niz mjera, i to za organizirani avio, autobusni i željeznicki promet u pred i posezoni. Svi oni koji žele dovesti grupe turista u Hrvatsku u svibnju i lipnju trebaju znati da ce za to dobiti poticaje od hrvatske strane", istaknuo je ministar turizma Damir Bajs na turistickom sajmu u Berlinu.

Prošlog je tjedna dogovorio da ce se tržištu ponuditi poticaji od 7,5 milijuna kuna i da natjecaj traje do kraja ožujka, cime i Hrvatska želi iskoristiti dio turistickog kolaca Egipta i Tunisa, jer ce te zemlje ove godine zasigurno bilježiti veliki podbacaj. Zato ce se Bajs vec u cetvrtak sastati s predstavnicima Air Berlina, Germanwingsa, TUI-ja, udruženja njemackih turistickih agencija DRV-a te udruženja europskih turistickih agencija ECTAA, kojima ce predociti nove mjere.

"Buking je što se njemackog tržišta isti, ako ne i bolji nego prošle godine. U postotku je to teško reci, ali mislim da nije 15 do 20 posto, iako to ovisi od slucaja do slucaja. Mogu reci da se to krece od pet do deset posto. Cinjenica je da je dosad prodano samo 25 do 30 posto kapaciteta cijele sezone, a ako kažemo da je porast bukinga od pet do deset posto na taj postotak, onda to nije neka senzacionalna vijest. Uniline dosad ima porast bukinga za nekih 15 posto. Optimisti jesmo i ono što smo najviše željeli jest da nas ceka jedna normalna sezona. Svi se u sektoru nadamo se da nece desiti neka izvanredna situacija izvan turizma na koju ne bismo mi mogli utjecati, a koje bi mogla poremetiti ovaj idealan ulazak u sezonu", mišljenja je predsjednik Udruge hrvatskih putnickih agencija i vlasnik pulske turisticke agencije Uniline Boris Žgomba.

Što se tice predsezone navodi moguce probleme u svibnju, posebno zato što praznici nisu dobro posloženi, ali zato ce agencije plasirati odgovarajuce programe ne bi li privukle turiste u Hrvatsku i u vrijeme kad nema "sunca i mora". Uniline primjerice sastavlja programe vezane uz istarsku gastronomiju i posjete prirodnim ljepotama, koji bi trebali privuci turiste i u tom periodu.

Vesna Šcira Knapic
, direktorica alotmanske prodaje u grupaciji Valamar pod koju spadaju i porecka Riviera te Rabac i koja se promovira na ovom sajmu, veli da je buking u plusu, u prosjeku od pet do deset posto, kao i da je veca potražnja za lipnjem. Navodi i dobro popunjavanje hotela s cetiri zvjezdice.

"Za Uskrs imamo vecu potražnju nego lani, što je bilo i za ocekivati jer je relativno kasno pa više objekata dolazi u obzir nego u terminima kad se grije. U tom smislu brojke bi trebale biti vece, ali teško je reci koliko, jer su to termini koji se kratkorocno pune. Druga polovica petog mjeseca mora se gledati u kontekstu šestog, s obzirom na praznike. Aktivno promoviramo vikend-aranžmane na nama neposrednim tržištima za taj period, a posebno su u zadnje vrijeme traženi i prepoznatljivi aranžmani koji se zasnivaju na istarskoj gastronomskoj ponudi," veli Šcira Knapic.

"Arenaturist takoder bilježi porast s njemackog tržišta s obzirom na prošlu godinu, i on je dvoznamenkasti. U iducih mjesec dana bit ce nešto sporiji. Jasno je da nam kalendarska godina ide u prilog, jer ce se desiti jedna dobra sezona, posebno u šestom mjesecu. Pocinjemo ranije i održat cemo kontinuitet kroz tri puna mjeseca. Teško je sigurno u predsezoni, i to u periodu nakon Uskrsa. Mi smo svi jako veliki, ima jako puno kapaciteta, nema godišnjih odmora, nema praznika i tada ce sigurno trebati sastavljati posebne ponude", veli direktorica marketinga u Arenaturistu Manuela Kraljevic, koju smo zatekli na štandu HTZ-a, inace dobro posjecenog za prvi dan sajmovanja.

Rekla je i da je Uskrs vec prebukiran, posebno zato što mu je blizu 1. maj. Dodala je i da je Hrvatska na njemackom tržištu definitivno "in" te da cemo profitirati od krize u sjevernoj Africi, ali necemo doživjeti strahoviti bum poput primjerice Turske ili Španjolske, koje imaju drugaciji turisticki proizvod od nas. (Barbara BAN)

OPŠIRNO IZVJEŠCE S BERLINSKOG TURISTICKOG SAJMA CITAJTE U TISKANOM IZDANJU OD CETVRTKA


Podijeli: Facebook Twiter