Nakon što je u petak uspješno završena dvodnevna složena operacija ukrcaja, danas je u večernjim satima iz Uljanikove luke put Nizozemske isplovio takozvani heavy lifter, odnosno brod za specijalni prijevoz koji se ukrcava samopotapljenjem. Kako nam objašnjavaju iz Uljanika, na tom specijalnom brodu, koji prevozi velike terete, nalazi se Uljanikova gradnja 512, još jedan jaružar, odnosno brod za specijalna kopanja i produbljivanja morskog dna, kojeg su pulski brodograditelji ovaj puta izgradili za vodeće svjetsko brodogradilište za specijalne brodove - nizozemski Royal IHC. - Specifičnost je ovog posla upravo činjenica da je nizozemsko kraljevsko brodogradilište povjerilo Uljaniku gradnju dvije trećine ovog složenog dredgera, sličnog onima koje je Uljanik gradio za Jan De Nul, a Nizozemci će ga dovršiti i predati, uz Jan De Nul , jednoj od vodećih svjetskih kompanija u području dređinga - BOSKALIS-u, kazao nam je direktor korporativnih komunikacija Uljanika Hrvoje Markulinčić. Ističe da je gradnja 512 porinuta 21. svibnja ove godine. Inače, ovaj projekt predstavlja nastavak programa izgradnje visoko složenih brodova koji je započeo u kolovozu 2009. godine kada je porinuto prvo jaružalo s Uljanikovih navoza za kompaniju Jan De Nul . Ugovor za novogradnju 512 potpisan je koncem veljače 2014. godine, a riječ je o samohodnom usisnom jaružalu dužine 152 metra, širine 28 metara i visine 8,9 metara te nosivosti od 2.650 tona. - Danas, nakon gotovo osam godina od odluke Uljanika da se upusti u gradnju najsloženijih brodova (dredgera) ta se misija pokazala ispravnom jer je i ovim projektom potvrđeno da je jedino gradnja najsloženijih brodova put ka opstanku na svjetskom brodograđevnom tržištu. Uljanikovci na svom navozu već grade najsloženijeg dredgera pod simboličnim brojem gradnja 500 koja će biti najveći jaružar s najvećom instaliranom snagom. Grade je za svog već poznatog naručitelja, tvrtku Jan De Nul, zaključio je Markulinčić. (B. BAN)