Kada se u Njemackoj prije dvije godine odlucivalo o smanjenju PDV-a u turizmu s 19 na sedam posto, nije to bila laka odluka. Nisu se sve politicke instance složile da je to potrebno napraviti, jer su bile mišljenja da u doba krize ne treba smanjivati poreze onima koji najbolje zaraduju. Ipak, usprkos tom negodovanju, porezna im je stopa smanjena, što je prije svega donijelo korist njihovom hotelijerstvu.
Naime, nova se stopa PDV-a prije svega odnosi na smještaj, dok u ugostiteljstvu PDV i dalje stoji na 19 posto, iako se u zadnje vrijeme i na tom polju lobira za smanjenje, posebice otkad je uvedena stopa od sedam posto na takozvanu brzu hranu za van, koja je restoratere digla na noge.
Zamah hotelijerima
Na najvecem svjetskom turistickom sajmu, berlinskom ITB-u, porazgovarali smo s nekoliko njemackih hotelijera koji su nam iz vlastitih iskustava rekli što im je u ove dvije godine donijelo smanjenje poreza. Svi su nam rekli da im je to donijelo korist te da bi i hrvatskom turizmu najavljeno smanjenje PDV-a s 25 na deset posto takoder trebalo puno znaciti. Tim više jer ce se u Hrvatskoj PDV smanjiti i na hranu i pice. Ipak, svi su izjavili da zbog smanjenja PDV-a nisu smanjivali i svoje cijene.
- Naš se niži PDV u turizmu odnosi samo na sobe, i to je šteta, jer u nekim drugim europskim zemljama taj je PDV u turizmu niži i za sve ostale turisticke usluge. Medutim, vec to smatramo jako dobrim jer hotelijerima ostaje više novca. Zbog toga više investiraju. I mi smo više investirali otkad nam je smanjen PDV te smo zaposlili više ljudi. Dakle, u konacnici nismo možda više zaradili, ali tim smo viškom novca napravili nešto pametno, rekao nam je berlinski hotelijer Herbert Ebner koji vodi cetverozvjezdani hotel Hollywood Media.
Dodaje da oni nisu smanjivali cijene nocenja, to je ucinio manji dio hotelijera. Vecina je hotelijera pak ovu povlasticu odlucila iskoristiti za modernizaciju i renoviranje kapaciteta.
Isto nam je rekao i mali njemacki hotelijer Bill Nikiel, koji vodi biohotel Stellshagen blizu Hamburga.
Smanjenje PDV-a na smještaj, dakle bez hrane i pica te ostalih usluga u hotelu, poput wellnessa, donijelo je hotelijerima pravi zamah, koji je ovim potezom i priželjkivan.
Samo u prvih šest mjeseci, po istraživanjima provedenima medu 3.800 clanova udruge hotelijera i ugostitelja DEHOGA, dodatno je u turizam investirano 682,5 milijuna eura; svaka treca turisticka tvrtka smanjila je svoje cijene za 6,5 posto te je stvoreno novih 5.495 radnih mjesta. (Piše Barbara BAN)
VIŠE U TISKANOM IZDANJU