Nitko nikad nije tako igrao Fausta

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Predstava "Nitko, nitko, ali nitko nikad nije tako igrao Fausta" Lutza Hübnera i Zijaha A. Sokolovica u produkciji zagrebackog Teatra Rugatino, koja je odigrana u Istarskom narodnom kazalištu Gradskom kazalištu Pula, nastala je prema motivima Hübnerovog teksta "Gretica, stranica 89", a temelj kreacije cini prica o kazalištu ispricana na primjeru proba jedne scene sa stranice 89 iz J. W. Goetheovog "Fausta".

U tom se dijelu ovog antološkog teksta pripovijeda kako je Faust prodao svoju dušu Mefistu ne bi li kupio mladost i zaveo Greticu, a da bi u tom naumu uspio podmece joj kutijicu s nakitom. Linda Begonja i Draško Zidar ovim se momentom služe ne bi li nesputano promišljali kazalište, procese redateljskih postupaka, glumackih intervencija, inspiracija, sloboda, kao i odnosa dvaju uloga.

Upravo kroz tu komunikaciju Sokolovic maksimalno iskorištava svoj prostor redatelja ne bi li svojom prepoznatljivom duhovitošcu (koja, doduše, neminovno pribjegava sitnim strastima provincijske primitivne vulgarnosti) doprinio domišljatim Hübnerovim dramaturškim intervencijama.



Begonja i Zidar u tim postupcima postižu ono što je, pretpostavlja se, bila i namjera novog naslova Gretice - održati pažnju auditorija, inspirirati, motivirati i nasmijati. Svakako valja naglasiti i da svi silinu razlicitih (re)konstrukcija stranice 89 donose s lakocom i s jasnim distinkcijama, vješto izmjenjujuci i najudaljenije glumacke i redateljske profile i rezultate njihovog zajednickog stvaranja scene.

Zidar tako igra: nervozne, ishitrene, zahtjevne, nedorecene, perverzne, zbunjene, površne, senilne, ozbiljne i neozbiljne redatelje. Begonja se pak transformira u: seoske djevojke glumackih aspiracija, prvakinje drame, neodoljive improvizatorice, promišljene i nepromišljene glumice, one koje misle da razumiju, one koje to tvrde i one koje priznaju da ne razumiju ništa. Njihov se odnos, shodno svim navedenim karakterima, odvija u otežanim situacijama, trenucima netrpeljivosti, strasti, ravnoteže i apsolutne neravnoteže.

Pulska je publika uživala u predstavi "Nitko, nitko, ali nitko nikad nije tako igrao Fausta", a dokaz za to je dug i srdacan aplauz po njenom svršetku. Prevoditelj je Damir Madaric, kostime je izradila Elvira Ulip, a koreografiju potpisuje Ksenija Zec. Producentica je Gordana Gadžic.


Podijeli: Facebook Twiter