Španjolski avioprijevoznik Vueling ponovno je odlucio da nece uspostaviti direktnu liniju izmedu Pule i Barcelone, koju je Turisticka zajednica Istarske županije naveliko najavljivala u zadnjih nekoliko mjeseci i koja je zapravo vec bila gotovo dogovorena. Odbijenicu je TZ dobio prije tri dana, a njegov celni covjek Denis Ivoševic bio je vidno razocaran što ta linija ponovno nece biti uspostavljena, što znaci da nece dovesti veci broj španjolskih gostiju, koji vec nekoliko godina bilježe snažan rast u cijeloj državi, ali ne i u Istri.
Glavni razlog je naravno manjak izravnih aviolinija, koje su Španjolcima ocito jako važne pri odabiru destinacije jer se na jednom mjestu zadržavaju kratko, odnosno ljubitelji su proputovanja. S druge strane, ni Istrani se nažalost ne mogu radovati boljoj povezanosti s jednim od najljepših mediteranskih gradova.
- Vueling nece uspostaviti sezonsku liniju jer njihovi touroperatori nisu pokazali dovoljno interesa da otvore novu destinaciju. Cinjenica je da ne žele ulaziti u dodatni rizik, a sigurno je na tu odluku utjecalo i poskupljenje goriva zbog sjevernoafricke krize, istaknuo je Ivoševic.
Rekao je i da je istarski i hrvatski turisticki sektor napravio sve što je u njihovoj moci da privuku ovog avioprijevoznika u pulsku zracnu luku, što se zapravo vec nekoliko godina obecava. Naime, na pregovorima su bili direktorica Hrvatske turisticke zajednice u Španjolskoj Sanja Jelic, predstavnici hotelskog brenda Sol Melije, pulske zracne luke i mnogi drugi.
- Šteta što ta linija nije uspostavljena, iako bi se njome dovelo tri tisuce putnika. Ali, to bi puno znacilo za nas. Ne odustajemo, vec cemo se i dalje zalagati da se ta linija uvede druge godine. Mislim da smo na dobrom putu jer je u zadnje dvije godine puno uloženo u promociju Istre u Španjolskoj i Portugalu. Sada je samo potrebno da oni povežu cinjenicu da se Pula nalazi u Istri, vjeruje Ivoševic.
Dodaje da umjesto te linije sada žele privuci liniju niskotarifnog Ryanaira, i to za Bruxelles. Ako im to uspije, Ryanair bi mogao pokupiti nove poticaje za udruženo oglašavanje koje su prije deset dana nanovo otvorili Ministarstvo turizma i HTZ ne bi li privukli još više gostiju, posebno u predsezoni. Inace, istarski TZ ove je godine za poticanje avioprijevoznika izdvojio 4,4 milijuna kuna.
Uistinu šteta da ova linija, nakon toliko godina obecavanja, još nije zaživjela. Šteta, jer su i sami španjolski touroperatori prije niti mjesec dana, za vrijeme službenog posjeta ministra Damira Bajsa Svjetskoj turistickoj organizaciji u Madridu, apelirali na HTZ i Ministarstvo turizma da potaknu otvaranje novih aviolinija, što je Ministarstvo i napravilo putem svojih poticaja, te rekli da ce onda oni odraditi svoj dio posla.
Ocito španjolski touroperatori još uvijek, bez obzira na svoje zahtjeve i poneko iskazano htijenje za organizaciju putovanja prema novim hrvatskim destinacijama, medu koje spada i Poluotok, nemaju ozbiljnu namjeru dovoditi veci broj španjolskih turista u Istru. Doduše, neki su ipak vec tada priznali da ih to i ne zanima i da su im trenutno Dubrovnik, Zagreb i Plitvicka jezera sasvim dovoljni.
Naime, oni vec godinama, otkad raste interes za našu zemlju, sve turiste preusmjeruju u te destinacije. To su im dvije znacajne zracne luke i njima poznati gradovi, izmedu kojih se organizira proputovanje Hrvatskom u trajanju od dva, maksimalno tri dana. Na tom putu španjolski turisti posjete Plitvicka jezera i Split, ali ne i Istru.