Nissan leaf europski automobil godine

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Na posebnoj svecanosti održanoj prošlog tjedna u pariškom paviljonu Gabriel, Carlosu Ghosnu, predsjedniku i glavnom izvršnom direktoru Nissana, urucen je trofej u povodu proglašenja nissana leafa najboljim europskim automobilom 2011.

Vodeci automobilski novinari iz 23 europske zemlje, ukupno njih 58, svrstali su nissan leaf ispred šest novih klasicnih automobila na popisu kandidata. To je prvi put u 48 godina otkako se dodjeljuje da je nagradu za europski automobil godine osvojilo jedno elektricno vozilo.

"Uvjeren sam da ce u buducnosti i drugi elektricni automobili ponijeti naslov automobila godine. A kad se to bude zbilo, uvijek se moramo sjetiti da je samo jedan mogao biti prvi. I zato proglašenje Nissana Leafa najboljim automobilom 2011. jest i ostati ce - veoma posebno", u govoru na svecanosti rekao je Hakan Matson, predsjednik žirija.

"Velika je cast što je nissan leaf proglašen Europskim automobilom godine - to je prvi elektricni automobil nagraden tim priznanjem. Poput prethodnih pobjednika, nissan leaf privlacan je, konkurentan automobil bez kompromisa u stilu ili sigurnosti, performansama odnosno upravljanju. A ipak se izdvaja kao inovativan automobil koji odražava jasnu viziju buducnosti prijevoza, viziju održive mobilnosti, rekao je Ghosn nakon preuzimanja trofeja.

Leaf ima pogon na prednje kotace a pokrecu ga kompaktni elektromotor i inverter, razvijeni u Nissanu. Motor na izmjenicnu struju razvija snagu od 80 kW i okretni moment od 280 Nm, dovoljno za najvecu brzinu od 145 km/h. Elektromotor se napaja iz plocastog litij-ionskog akumulatora snage vece od 90 kW. Inovativni akumulator, razvijen u AESC-u (Automotive Energy Supply Corporation), zajednickoj tvrtki Nissana i elektronickog diva NEC-a, ima dvostruko veci kapacitet pohrane energije od prethodne generacije.

Inace bez štetnih ispušnih emisija, leaf je potpuno opremljen - tu su regenerativno kocenje, klima, satelitska navigacija, parkirna kamera. Inovativne mogucnosti povezivanja s pametnim telefonima vlasniku ce omoguciti da daljinski, primjerice, zagrije ili rashladi unutrašnjost automobila.

Diljem svijeta unaprijed je naruceno više od 27 tisuca leafova. Automobil se trenutacno proizvodi u Japanu, ali kad potkraj 2012., odnosno pocetkom 2013. budu završene tvornice u SAD-u, odnosno Engleskoj, proizvodit ce se i ondje. Isporuke u Japanu i SAD-u pocele su u prosincu, u Europi ce uskoro poceti u Portugalu, Irskoj, Velikoj Britaniji i Nizozemskoj a tijekom godine na red bi trebala doci i druga tržišta.


Podijeli: Facebook Twiter