Nismo znali da je ovo malo mjesto tako krasno, a ponuda bogata

Već od prijepodnevnih sati Gračišćem su se razmilili posjetitelji

Ljubitelji božanskog nektara na Uskrsni su ponedjeljak na 24. izložbi vina u Gračišću došli na svoje, a što se tiče vinara oboren je rekord u broju osvojenih priznanja.

Povjerenstvo za senzorno ocjenjivanje vina u sastavu Sanja Radeka, Marijan Bubola, Miljenko Bošnjak, Tomislav Plavša, Robi Damijanić, Valter Legović, Alfredo Cossetto i Višnja Zečević zaprimilo je 252 uzoraka vina od čega je zlatno odličje zaslužilo njih 42, bilo je još 99 srebrnih i 47 brončanih priznanja. Dakle, samo četvrtina uzoraka vina ostala je bez medalje što dokazuje da su istarska vina stigla na enološki Olimp Mediterana i s njega se ne spuštaju.

Spit jedan dec

- Gračišće je danas vinski centar svijeta, ali da nema vas, vrijednih vinogradara i vinara, badava bi se mi trudili organizirat ovu manifestaciju, kazao je na otvorenju manifestacije gračaški načelnik Ivan Mijandrušić. "Naš način života je u ponedjeljak doć u Gračišće i spit jedan dec, to je naš ponos i nastavimo to graditi zajedno", kazao je istarski župan Valter Flego koji je dobio čast da otvori smotru. S obzirom da su lokalni izbori blizu otvorenju popularne manifestacije prisustvovali su brojni lokalni političari, a za glazbenu zabavu po uličicama Gračišća pobrinuli su se angažirani lokalni muzikanti, ali i "Wild country dancers" iz bujske udruge Liv. Već od prijepodnevnih sati Gračišćem su se razmilili posjetitelji koje smo upitali što ih je privuklo ondje.

- O manifestacije se dosta poveda na Grobniku već par let, a ja još nisan bil, pa san sada prvi put u Gračišću i ni mi žal. Došli smo kao kumpanija s autobuson. Tri busa su šla z Grobnika organizirano za Gračišće. Sva vina ča smo dosad provali su odlična, sve je super, kaže Matija Brdar iz Grobnika dodavši da je povratak predviđen u 22.30. Naime na mjesnom su igralištu navečer koncert održali Ribalta band i Night Express band. "O manifestaciji smo čuli od prijatelja, ali i pročitali u novinama. Zainteresirali smo se, jer za Gračišće nikad nismo čuli. Najviše nas je iznenadila kulisa, nismo znali da je ovo malo mjesto tako krasno. Podsjeća nas na smotre vina u švicarskom mjestu Aigle, šarmantno, s malim gostionicama i velikom ponudom vina", kazao je Karlfred Nydegger iz Wohlena (Švicarska). "Treću godinu zaredom dolazimo. Super je organizirano, jedino što mi zbog trajekta idemo ranije doma, pa ne možemo ostati na koncertu. Ne idemo često na manifestacije, pa za ovu iznajmimo kombi s vozačem. To nas dođe koštati tisuću kuna, ali podijelimo troškove na šestoro. Barem smo sigurni i na miru", kaže Vedrana Krvavac. (Anđelo DAGOSTIN, snimio Danilo MEMEDOVIĆ)