Trošan brod Nirvana dugačak 36 metara i usidren u umaškoj luci iznova je bio predmet inspekcijskog nadzora zbog toga što predstavlja opasnost za potonuće. Stoga je vlasniku izdan nalog od mjesec dana da brod odveze u brodogradilište i osposobi za plovidbu. Nirvana je u vlasništvu Milana Vukšića, inače predsjednika umaškog Gradskog vijeća.
Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture potvrđeno je da je inspekcijski nadzor izvršen 24. siječnja. Zapisnički je konstatirano da je brod pod zabranom te da vlasnik i zapovjednik nije ništa poduzimao nakon prvog inspekcijskog nadzora, priopćeno nam je iz Ministarstva, slijedom obavljenog inspekcijskog nadzora nadležne Lučke kapetanije Pula, odnosno Lučke uprave Umag – Novigrad.
Istekla svjedodžba za plovidbu
Brod je u međuvremenu još više propao i nađen je u izrazito lošem stanju, stoga je Vukšiću dan rok od mjesec dana da ''Nirvanu'' odvede u brodogradilište i osposobi za plovidbu.
Doznajemo da je još u svibnju 2015. godine obavljen inspekcijski pregled broda i to u sklopu redovnog nadzora prije početka turističke sezone. Tada je utvrđeno više nedostatka, između ostalog i taj da je brodu istekla svjedodžba o sposobnosti putničkog broda za plovidbu.
Vukšić je u više navrata upozoren od strane nadležnih službi da brod treba odvesti u brodogradilište obzirom da tako nalažu tehnička pravila.
-Kako vlasnik nije poduzimao radnje u svrhu otklanjanja nedostataka, na inicijativu ravnatelja Lučke uprave Umag - Novigrad, odlučeno je da se na brodu ponovno izvrši inspekcijski nadzor dana 12. rujna 2016. godine, gdje je utvrđeno da je brod i dalje bio nesposoban za plovidbu. Nakon obavljenog inspekcijskog nadzora, vlasniku i zapovjedniku ponovo je naloženo da osposobi brod za plovidbu ili da ga izvadi na suho jer predstavlja potencijalnu opasnost od potonuća u luci, jer se u tankovima nalazilo oko 250 litara goriva.
Iz Ministarstva doznajemo i da je Lučka uprava Umag – Novigrad 29. kolovoza 2016. godine podnijela zahtjev za raspremu broda, ali je LK Pula izdala negativno rješenje obzirom da brod nije sposoban za plovidbu.
Vukšić, predsjednik Gradskog vijeća Grada Umaga i bivši predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Umag-Novigrad, cjelokupnu situaciju nije želio komentirati. Kazao je samo da pojedinci koriste prostor kako bi podmetali i radili iza leđa ljudima iz Grada Umaga.
-Priča je ispolitizirana, jedna je stvar brod, a druga je pozadina cijele situacije, kaže.
Umaški su ribari pak drugačijeg mišljenja i iskazali su zabrinutost jer se Nirvana i dalje nalazi u umaškoj luci.
-Svjedoci smo da je već godinama brod vezan uz obalu, a da nije bio u škveru na popravcima te nema stražu. Brod propada i brinemo za sigurnost luke, mogao bi potonuti pošto se trup ne održava. Također, krši se i pravilnik NN 125/2005 o uvjetima i načinu održavanja straže, te obavljanju drugih poslova na brodu kojima se osigurava sigurna plovidba i zaštita mora od onečišćenja, kaže predsjednik udruge profesionalnih ribara Mare Croaticum, Daniele Kolec.
Osvrnuo se i na činjenicu da su u Umagu zadnjih godina potonula dva ribarska broda, od kojih jedan još uvijek nije izvađen.
-Ukoliko bi došlo do potonuća ''Nirvane'', postoji velika vjerojatnost da bi komadi broda plutali po luci, a ribari rano ujutro i po noći isplovljavaju. S razlogom se bojimo da bi u tom slučaju kod nekih ribarskih brodova moglo doći do udaranja predmeta i oštećenja trupa, kao i propelera, a iz prakse znamo da tada nitko ne bi odgovarao. Još k tome, da ne govorimo o zagađenju koje bi prouzročili curenje nafte, ulja i slično. (T. GRGIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU