"Treba osjetiti auto. Nikakva silovanja, ručne kočnice niti konjske snage. Ljudi će i ovdje u Puli vidjeti da drift nije samo 'paljenje' guma. Voziti u zadanoj liniji s osjećajem, to je najbitnije. Suci ocjenjuju umjetnički dojam (kao u klizanju ili plesu), brzinu i vožnju po zadanoj liniji. Ova staza u Puli je kraća i tečna, više radi promocije drifta", kazao nam je danas na pulskom otoku Katarina susretljivi Marko Šafar iz Koprivnice, nakon što je na drugom pulskom izdanju 'No Traction Weekendu' na otoku Katarina odvozio drift sa svojim BMW-om, replikom M3, takozvanom "kockicom", pojačanog motora s 240 konjskih snaga (obični ih ima 170) i težine oko tone.
No, ne manjka adrenalina, buke, oktanskog uzbuđenja, vozačke umješnosti profesionalaca, ali i divljih amatera. Prije Šafara, s učestalim posezanjem ručne kočnice, atraktivno je kružnu stazu na platou, u neposrednoj blizini ribarskih brodica, odvozio talijanski vozač Claudio Zeta iz Trsta. Naš sugovornik Marko Šafar, inače i službeni sudac nacionalnog Croatian Drift Challenge natjecanja (www.drift.hr), kaže da primjerice u Austriji suci nisu blagonakloni i kažnjavaju prema korištenju ručne kočnice. Na pitanje zašto su dominantna BMW vozila, Šafar odgovara: "Zadnji pogon i blokada diferencijala su ključni; raspodjela težine automobila 50-50".
Usput, profesionalna drift utrka održava se već za tri tjedna u riječkom susjedstvu, 25. i 26. lipnja na Grobniku. Inače, ukoliko se u natjecanju vozilo okrene i stane, ili u jednom trenutku vozi ravno, vozaču slijedi - nula bodova. Ponajbolji profesionalni vozači drifta u Hrvatskoj su Zagrepčani Marino Pirić i Dario Skoko Foler. Uz prateći adrenalin, u svijetu iz godine u godinu raste popularnost drifta - vještine bočnog proklizavanja automobila. Glavna je to atrakcija i ovog dvodnevnog 2. No Traction Weekenda, koji organizira pulski auto moto klub No Traction, a koji se i sutra održava na Katarini i Monumentima. Sutra je i glavni drift natjecateljski dan s profesionalnim drifterima iz Hrvatske, Italije i Slovenije, a za razliku od današnjeg besplatnog ulaza, sutra ulaznica košta 30 kuna. Čar drifta moći će osjetiti i sami posjetitelji. Drift Taxi koštat će 100 kuna po osobi. Uz to, organiziraju se i auto akrobacije (stunt), a neće manjkati ni kamiona. Bit će tu i akrobatski automobilski stunt show na dva i četiri kotača iz Italije (T.S. Team Monfalcone), truck show (Runko i Cvitan Transporti, Debeljuh Frigo), ali i breakdance show (Ab Original Pula), štandovi hrane, pića, razne igre, DJ-evi. ( Zoran ANGELESKI)
Sutra je glavni natjecateljski drift dan s profesionalnim drifterima iz Hrvatske, Italije i Slovenije, a za razliku od današnjeg besplatnog ulaza, sutra ulaznica košta 30 kuna. Čar drifta moći će osjetiti i sami posjetitelji. Drift Taxi koštat će 100 kuna po osobi. Drift & stunt show počinje od podneva, a u 14 sati počinje natjecanje vozila u raznim kategorijama (Best ///M, Best Oldschool, Best Car Project i Lowest Car).