Cijeli svijet na jednom je mjestu, od najvećih svjetskih turističkih velesila do malih državica na drugom kraju svijeta koje privlače svojom egzotikom i neistraženim krajevima. Sve to okuplja najveći svjetski turistički sajam ITB u Berlinu koji se održao prošlog tjedna i ponovno premašio sve rekorde. U pet dana posjetilo ga je 175 tisuća posjetitelja, većinom poslovnjaka, a svoju je ponudu izložilo čak 10.096 izlagača iz 186 zemalja svijeta. Oko 115.000 posjetitelja došlo je u Berlin samo radi ITB-a čija je zemlja partner ove godine bila Mongolija, što uvelike pridonosi turizmu tog grada koji je tih dana sav u znaku sajma, bilo da se radi o medijima, hotelima ili javnom prijevozu. Prema procjenama sajma tih se dana sklopilo poslova vrijednih oko 6,7 milijardi eura.
Optimistična 2015.
Impresivan i nepregledan ITB okuplja i na tisuće novinara iz cijelog svijeta te predstavlja pravu pozornicu raznih kultura koje mame svojom turističkom ponudom u srcu zemlje koja je u samom vrhu svjetskog turizma - što po broju turista koji dolaze u tu zemlju, što po broju putovanja koji ostvare u inozemstvu. Naime, oko 70 milijuna putovanja ove će se godine realizirati iz Njemačke koja usprkos ekonomskim krizama uvijek predstavlja konstantu kada su putovanja u pitanju. Zato se sve zemlje bore za ove goste, posebno one na Mediteranu gdje Nijemci najradije ljetuju, naravno nakon svoje zemlje koja je lani primjerice ostvarila 424 milijuna noćenja.
Tim više što je ove godine sajam najavio još jednu odličnu turističku godinu za cijeli svijet. Nastavak je to općeg trenda rasta putovanja od kojih turisti nisu odustali ni nakon 2008. godine kada je izbila ekonomska kriza koja je mnoge ostavila bez posla s upitnom egzistencijom. Iako se tada strahovalo kako će u svijetu do oporavka gospodarstva padati broj putovanja, a time i zarada od turizma, trendovi pokazuju da je turizam žilava gospodarska grana koje je pokazala iznimnu izdržljivost. Ekonomski oporavak u Europi, ali i sjevernoj Americi ove godine donosi nove pozitivne najave usprkos političkim i ratnim krizama u mnogim dijelovima svijeta, poput Bliskog Istoka ili Ukrajine.
Njemačka (ne)zaposlenost
Posebna pozitivna atmosfera vlada među njemačkim potrošačima, što i ne čudi kada se promatra ukupna ekonomska situacija u toj zemlji. Naime, nezaposlenost je na najnižim granama, troškovi života su niži, a ekonomski rast i razvoj su stabilni. Sve to njemačke građane motivira da više troše, ali i više putuju.
- Sajam ITB predstavlja pogled u branšu. Ovdje se ocjenjuju šanse i rizici, te se analiziraju mogući potencijali kao što je primjerice Sharing Economy (nap. a. razmjena stanova, privatni smještaj i sl.). Pri tom je ITB pokazao koliko je osobni susret poslovnih partnera iz cijelog svijeta bitan za industriju turizma koja se sve više okreće digitalizaciji, tvrdi dr. Christian G?ke, predsjednik Uprave Sajma Berlin.
A koje je trendove ove godine iznjedrio ITB? Bukiranje putovanja mobilnim uređajima jedan je od svjetskih megatrendova. Putničke web stranice su kroz sve bolja softverska rješenja atraktivnije, brže i dostupnije. Digitalni trendovi uvukli su se i u hotelsku industriju.
Hotelski se ključevi sve više zamjenjuju funkcijama na pametnim telefonima. Razvoj turističkih aplikacija brži je nego te se rapidno širi zahvaljujući pametnim telefonima novih generacija. Ipak, usprkos velikim promjenama koje je u svijet putovanja unio internet s novim putničkim aplikacijama i tražilicama, putnici i dalje gaje veliko povjerenje prema svojim putničkim agencijama. Njihova prednost, koju itekako koriste Nijemci, u odnosu na novu tehnologiju, je nezamjenjiva ljudska preporuka i savjet. (Barbara BAN)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU