Nije važno što se dogodilo, već što ljudi misle

Radionica je bila svojevrsni brzi vodič kroz situacije u kriznoj komunikaciji
Radionica je bila svojevrsni brzi vodič kroz situacije u kriznoj komunikaciji

"U politici je svaki dan krizno komuniciranje", rekao je Krešimir Macan, ugledni PR stručnjak specijaliziran za krizno komuniciranje, strateško komuniciranje u politici i nove medije, direktor tvrtke Manjgura, agencije specijalizirane za odnose s javnošću čije usluge već godinama koristi i vladajuća lokalna stranka IDS, na četvrtoj radionici u cilju edukacije u odnosima s javnošću. Predavanje je održano u pulskoj Gradskoj knjižnici i čitaonici, u organizaciji Hrvatske udruge za odnose s javnošću, primorsko-istarske podružnice.

Nove tehnologije

Radionica je bila svojevrsni brzi vodič kroz situacije u kriznoj komunikaciji koja se, zahvaljujući novim tehnologijama, uvelike promijenila. Kako Dnevnik više nije središnja informativna emisija, tako nove tehnologije mijenjaju način nastajanja priče, te se komunikacija i formula vrijednosti mijenjaju i odvijaju na drugim razinama, putem interneta i društvenih mreža, koje imaju sasvim drukčiju dinamiku i gdje dolazi do proširene i interaktivne komunikacije, a u čemu je, naravno, neophodno poznavanje tehnologije i stranih jezika, objasnio je sadašnjim i budućim PR-ovcima Krešimir Macan.

Bilo je to svojevrsno predavanje poput "kriznog komuniciranja za neznalice", uz mnoštvo živopisnih primjera i analiza kriznih situacija iz svakodnevne prakse, iz političkog i gospodarskog okruženja, počevši od netom održanih izbora, a teme su bile i Kerum, ptičja gripa, zaraženo mlijeko te Bill Clinton. Okupljenima su predstavljene vještine u kriznom komuniciranju, odnosno načini kako se u njima ponašati i na koji ih način riješiti.

Ključna prva dva sata

"Ne smijemo lagati, ali istinu ćemo dozirati", rekao je Macan objašnjavajući kako prepoznati krizu, kako komunicirati u krizi i je li moguće prevenirati kriznu situaciju, pitavši prisutne znaju li strateški koristiti komunikacijske alate koji su im na raspolaganju.

"Svaka kriza ujedno je i prilika koju treba iskoristiti, inače riskirate da to iskoristi konkurencija", poručio je Macan uz savjet da su za svaku komunikaciju u krizi ključna prva dva, odnosno prva 24 sata. "Percepcija je stvarnost", poručio je Macan, uz opasku: "Nije važno što se stvarno dogodilo, već što ljudi misle. S motrišta odnosa s javnošću, stvarna kriza nije nikada ono što se stvarno dogodilo. Morate reagirati na ono što ljudi osjećaju, a ne na činjenice", samo je jedan od postulata te ogromne PR mašinerije od koje se, prema Macanu, kada je politički PR u pitanju u nas ne može živjeti. (L. BAGAR, snimio N. LAZAREVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter