Ni sljedeće godine u hrvatskim se kampovima ne mogu očekivati značajnija ulaganja jer još uvijek nije riješen status turističkog zemljišta. Računi su doduše poslani, međutim s turističkim tvrtkama još uvijek nisu sklopljeni ugovori o koncesiji što onemogućava daljnje investicije. Rekao je to nakon sastanka s predstavnicima najvećeg europskog automobilskog kluba, njemačkog ADAC-a te predstavnicima Grada Rovinja i istarskim županom Ivanom Jakovčićem u Rovinju ministar turizma Veljko Ostojić.
Hrvatska je u ADAC-ovom Routenplanneru zauzela peto mjesto po broju upita njihovih članova za putovanja, a Istra je nakon Gornje Bavarske najtraženija turistička regija u Europi. A upravo je ADAC, koji broji oko 15 milijuna članova, svjetski autoritet kada je u pitanju ocjenjivanje kamping ponude neke zemlje, a ovo mu je u kratkom vremenu drugi posjet Hrvatskoj.
Potpredsjednik za turizam ADAC-a Max Stich pak kaže da je hrvatska kamping ponuda prema njihovim članovima visoko ocijenjena što se tiče kvalitete, ali da na kvaliteti treba stalno raditi.
- Kamping turizam je u porastu, i to za pet do šest posto. Primijetili smo da se kampisti u Njemačkoj sve manje koriste kamp-kućice, a sve više kampere. A kamperi traže nove sadržaje i često mijenjaju destinacije, istakao je Stich koji je pohvalio Hrvatsku koja je njemačkim turistima sve interesantnija posebice zbog velikog broja lijepih i čistih morskih uvala te autentičnih i čuvanih gradova poput Rovinja.
Zato je, smatra Jakovčić, potrebno privatnom sektoru omogućiti ulaganja.
- Danas je vidljivo koliko je bilo naprosto smiješno oponirati turizmu i ulaganjima u turizam, i to u onaj dio koji nazivamo hotelijerstvo, ali i u dio širenje ponude, a tu među ostalim mislim i na golf igrališta. Želimo dignuti nivo kvalitete turizmu u Istri i moramo omogućiti privatnom sektoru nove prostore za ulaganja, a to se odnosi i na nekretnine u vlasništvu države, a pod time podrazumijevamo i Brijuni Rivijeru, istakao je Jakovčić.
Inače, ove godine iz Njemačke je u Hrvatsku došlo 1,2 milijuna turista koji su ostvarili 15 milijuna noćenja što čini udio od 22 posto. Sljedeće se godine može očekivati jednako tako dobar, ako ne i bolji rezultat. Naime, kako se moglo čuti od Erwina Pffeifera koji je u ADAC-u zadužen za turističke usluge, Nijemci će iduće godine još više izdvajati novaca za svoja putovanja, a Hrvatska bi mogla od toga iznimno profitirati budući da će ulaskom u Europsku Uniju 1. srpnja dobiti veliku besplatnu reklamu. (B. BAN)
Ministar se popeo na buzetska Kamena vrata
Osiguran penjačkim pojasom i sa šljemom na glavi ministar turizma Veljko Ostojić tijekom današnjeg posjeta Buzetu iskušao je outdoor ponudu istarskog sjevera i prvi se put popeo na stijenu.
- Lijepo je, drugačije, osjećaš se kao da si sam na stijeni, ali dobro je jer ne možeš pasti, povjerio nam je svoje utiske. Za pionirske penjačke korake domaćini su mu izabrali atraktivno penjalište na Kamenim vratima u dolini Mirne, uz državnu cestu Buzet - Ponte Porton, svega kilometar od gradskog središta.
- Buzet je lijep primjer na nacionalnom, ali i širem nivou kako se, relativno daleko od mora, može postići atraktivnost turističke destinacije. Znamo da je pozicioniran kao grad tartufa, znači kao gourmet destinacija, a u zadnje vrijeme se sve više pozicionira i kao destinacija outdoor sportova, izjavio je Ostojić.
U pratnji gradonačelnika Valtera Flega i direktorice Turističke zajednice Nade Prodan Mraković ministar je obišao turistički info-punkt u starom gradu te novi obiteljski boutique hotel Vela vrata. Tom je prigodom najavio da u Ministarstvu turizma pripremaju novu kategoriju smještajnog objekta, tzv. difuzni hotel.
Posjet Buzetu ministar Ostojić zaokružio je obilaskom showrooma firme Natura tartufi, jedinstvene takve kušaonice tartufa u Hrvatskoj. (G. ČALIĆ ŠVERKO)