Nastavak izgradnje Istarskog ipsilona ne dovodi se u pitanje, kažu u Bina-Istri nakon izjave župana Ivana Jakovcica koji je, odgovarajuci na pitanja vijecnika na Županijskoj skupštini, rekao da kljucni istarski prometni pravac nece biti izgraden do Matulji ako se koncesionaru ne produži koncesija. Jakovcic je u nastavku rekao da bi dionica do Matulji, ako Bina-Istra odmah krene s njenim projektiranjem, mogla biti izgradena do 2014. No, bez produženja koncesije financijska se konstrukcija ne može zatvoriti, pa u pitanje dolazi nastavak gradnje.
U Bina-Istri ne negiraju da je zbog aktualne ekonomske krize došlo do promjena na medunarodnom tržištu kapitala. Kredit od 400 milijuna eura, koliko im treba za dovršenje Ipsilona, sada bi bilo teže dobiti. Stoga ce se usredotociti na dionicu od Pazina do Ucke, koja bi s probojem tunela trebala stajati od 250 do 300 milijuna eura. U projektiranje ostatka prometnice, od tunela Ucka do Matulji, ionako se zasad ne mogu upustiti buduci da je u Prostornom planu Primorsko-goranske županije ucrtan izlaz za Veprinac, a u državnom kod Permana, gdje bi se Istarski ipsilon spajao s autocestom Rijeka - Rupa. Prije projektiranja potrebno je uskladenje dvaju planova.
- Bina-Istra je do sada zadužena sa 610 milijuna eura. S novih 300 milijuna premašit cemo 900 milijuna eura. Kada bismo tražili kredit za dovršetak Ipsilona do Matulji, duplanje vijadukata Limska draga i Mirna te dogradnju zaustavne trake, naše bi zaduženje prešlo milijardu eura, što bi bio preveliki teret sa sadašnjim priljevom sredstava. Od naplate godišnje uberemo 30 milijuna eura, a od državne naknade 18 milijuna eura, kaže David Gabelica, glavni direktor Bina Istre. Matematicki, tim se tempom priljeva do 2027. na mogu vratiti sredstva. Gabelica kaže da postoji nekoliko nacina osiguranja nedostajucih sredstava. Buduci da povecanje cestarina ne bi bilo prihvatljivo, a iz državnog se proracuna ne mogu ocekivati dodatna sredstva, jedina je mogucnost produženje koncesije.
- Nakon prvih razgovora pripremamo financijski elaborat za Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Prema važecem ugovoru o koncesiji s Ministarstvom, Bina-Istra bi Ipsilonom trebala upravljati do 2027. godine. Buduci da smo preuzeli i brojne druge obaveze, kao što je izgradnja pristupnih cesta, moguce je da se ugovor sa sadašnje 32 produži na 40 godina kako bismo vratili uložene investicije, kaže Gabelica.
Inace, na dionici Kanfanar - Rogovici, koja se dovršava, zakazan je tehnicki pregled za 19. listopada. Nakon trodnevnog pregleda cekat ce se uporabna dozvola, pa bi ta dionica trebala u promet krajem ovog mjeseca, kako je i planirano.(Aldo POKRAJAC)