Neuništivi George Clinton zaključio Dimensions

George Clinton na Dimensions Festivalu (M. ANGELINI)
George Clinton na Dimensions Festivalu (M. ANGELINI)

Ne robujući izvedbenoj perfekciji, oslanjajući se na grupni funk groove s bar deset glazbenika i kreativnim neredom na bini, strašću, impresivnom energijom i neuništivom vedrinom unatoč 74. godini jednog burnog života, George Clinton rodonačelnik funka, osnivač Parliament/Funkdelica kao glavna festivalska zvijezda zaključio je u nedjelju na glavnoj i dojmljivo preuređenoj 'The Clearing' pozornici četvrto izdanje Dimensions festivala.

Taman kad nam je 15-ak minuta nakon koncerta jedan pulski par izricao negativne dojmove kako im je koncert bio dosadan i kako je bend bio donekle dobar, ali ne i Clintonov posustali glas, on je upravo prolazio s pratnjom do službenog vozila, ispraćen dugim pljeskom okupljenih posjetitelja iz raznih zemalja. Stao je, okrenuo se, dugo gledao u njih i tek onda pozdravio rukom.

Velika energija

Iako iskrenost spomenutog pulskog para nije upitna, a ni prigovori im nisu posve neutemeljeni, bolji poznavatelji Clintonova rada reći će da je i u vrhuncima prije tri-četiri desetljeća bio guru koji scenu drži energijom, a manje pjevač. Taj su zadatak u Puli posebno dobro odradile pjevačice, uz dva korektna muška vokala.

Gotovo punkerskog glasa lišenog pune snage, u pojedinim uvodnim pjesmama osnažen i instrumentalnim matricama, kasnije i dužim gitarističkim i sax digresijama, čestim psihodeličnim glazbenim momentima, trebalo je svakako vidjeti živu legendu u Puli. I baš taj slobodan, kreativni nered, po rubu, bez gažerskog pristupa koji zna pratiti nastupe nekih drugih zvijezdi u poodmakloj dobi. O ukusima se, dakako, ne raspravlja, ali, eto, jedan je Puljanin kazao da mu je ovo bio draži koncert nego svojedobni nastup Jamesa Browna u pulskoj Areni.

Skoro dvosatni nastup pred oko četiri tisuće poklonika otvorili su pjesmom "Mothership Connection", a s tog istoimenog albuma iz 1975. godine koncert su zaključili najvećim hitom "Give Up the Funk".

Dvosatni plesni set

Lijepa "One Nation Under A Groove", druga po redu, aranžmanski je zvučala malo drugačije i bila prepoznatljiva tek u refrenu, a bliža originalu bila je predzadnja "Flash Light", pojačana s četiri-pet dobrih ženskih pratećih pjevačica, koji su "prljavu" funk bazu oplemenjivali soulom i R&B-om. Mnoštvo je možda najviše rasplesala "Get Up for the Down Stroke".

Hvalospjevima na račun Georgea Clintona, svoj je dvosatni plesni set na istoj pozornici zatim otvorio poznati detroitski glazbenik Moodymann.

Goldie nikad ne razočara

Noć s petka na subotu bila je sadržajni vrhunac Dimensions festivala. Između 1 i 3 sata na četiri velike i popunjene pozornice istodobno su nastupili Underground Resistance (koji su zvučali ipak bitno razblaženiji u odnosu na njihove odlične prve detroitske techno ploče), zatim američki techno/house glazbenik Moodymann, veliko house ime Lil Louis te pionir i drum'n'&bass ikona Goldie u Mungo's Areni - osobno najdražoj, najenergičnijoj pozornici. Najduži red bio je za Goldiea. Nije ih razočarao. Nije to samo goli drum'n'bass i jungle, ima tu puno invencije, gradiranja, iznenađenja. (Zoran ANGELESKI, snimio Manuel ANGELINI)


Podijeli: Facebook Twiter