U galeriji Makina u subotu je predstavljena netom objavljena fotomonografija poznate pulske fotografkinje Sandre Vitaljić "Infertile grounds" (Neplodna tla). Radi se o zbirci fotografija čijom je izložbom svojevremeno ova galerija i otvorena. Fotomonografija obuhvaća fotografije poznatih i manje poznatih stratišta.
- Monografija se bavi kulturom sjećanja. To su mjesta koja su bila značajna za povijest Hrvatske poput Jasenovca ili Bleiburga. Zanimalo me pogledati ta mjesta i način na koji su ti povijesni mitovi konstruirani, kako se kreirao taj nacionalni identitet. Nakon Drugog svjetskog rata konstruirana su nekakva sjećanja, dobili smo ideološke upute kako se taj rat treba pamtiti, bilo je činjenica kojima se manipuliralo da bi 90-ih nastala kontrasjećanja kada je bilo dozvoljeno sjećati se i Bleiburga i ostalih mjesta, ali opet se time manipuliralo, objasnila nam je Vitaljić.
Rekla nam je da pokušava prikazati oba pola, mjesta koja su jako poznata, ali i mjesta koja nikad neće biti obilježena poput Adolfovca na kojem je ubijena obitelj Zec. Vitaljić i dalje radi na ovoj seriji i planira njome obuhvatiti cijelu bivšu Jugoslaviju.
Knjigu je objavila izdavačka kuća Eikon studio čiji je direktor Matteo Cardin kratko govorio na otvorenju. Eikon studio je u ovoj seriji objavio prije toga tri knjige pulskih fotografa, a tiskane su u Italiji posebnom tehnikom zbog čega su reprodukcije vrlo kvalitetne. Predgovor za "Neplodna tla" napisala je Svetlana Slapšak, dok fotografije prate tekstovi Vitaljić i Marka Smokvine-Marijića.
Uz Cardina, domaćina Hassana Abdelghanija i autoricu, o knjizi je govorila i Paola Orlić. (M. Ra.)