Nema zahoda, nema mladenke!

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

''Nema zahoda, nema ni mladenke'', slogan je kojim su oblijepljena sela sjeverne indijske države Haryane. U zemlji u kojoj više ljudi ima TV nego zahod bilo je nužno poduzeti radikalne korake kako bi se stalo na kraj kronicnom nedostatku sanitarnih cvorova i kanalizacije.

Ova kampanja mogla bi pokazati i odredene rezultate jer je rijec o zemlji u kojoj ima osam posto više muškaraca nego žena, te nema dovoljno udavaca. A i ženama je dosta toga da nuždu vrše na otvorenom, pa sve cešce dižu glas i imaju više uvjeta u predbracnom cjenkanju.

Procjenjuje se da u Indiji još 660 milijuna ljudi vrši nuždu na otvorenom, što je uzrok brojnih zaraza. No, žene u toj situaciji pate najviše, kažu aktivisti, jer nuždu vrše prije izlaska ili nakon zalaska sunca kako ih ne bi vidjeli. U potrazi za privatnošcu ponekad moraju hodati uistinu daleko, a po mraku to baš i nije sigurno.

Voditelji kampanje ''Nema zahoda, nema ni mlade'' zadovoljni su rezultatima. Od kada je kampanja pokrenuta 2005. godine u Haryani je izgradeno 1,4 milijuna zahoda, uglavnom u važnijim gradskim predgradima.

Iako vecina ljudi pozitivno reagira na kampanju, neki pripadnici viših kasta tome se protive, jer po tradicionalnom vjerovanju necisto je imati zahod u sklopu kuce.

''Ljudi ne žele vršiti nuždu u kuci u kojoj kuhaju, a za mnoge starije ljude to je izvrsna prilika za šetnju. Usput stignu obici i prijatelje'', kaže jedan od protivnika ove kampanje.


Podijeli: Facebook Twiter