Iduće 2016. godine navršava se 140 godina od puštanja u promet Istarske željeznice od Divače do Pule. Tim je povodom u Muzeju grada Pazina otvorena izložba "Nema više ču, ču, ču…", posvećena gradnji i djelovanju Istarske željeznice od njenog početaka do naših dana, kada je, kako u katalogu piše Marija Ivetić "iz razloga kao što su razgraničenja željeznice između Republike Hrvatske i Republike Slovenije, ekonomska kriza i neulaganja u modernizaciju pruge i željezničke infrastrukture, teretni, a i putnički promet u stalnom opadanju".
Otvarajući izložbu Denis Visintin, ravnatelj Muzeja Grada Pazina, podsjetio je kako je pruga Divača-Pula u promet puštena 20. rujna 1876. "Iako je izgrađena zbog vojnih potreba pruga je bila od velikog značaja za cijeli Poluotok i njegov agrar. Njome su Pula i veći dio Istre izravno spojeni s Trstom i Donjom Austrijom, a središnja Istra izašla iz prometne izolacije u kojoj se do tada nalazila.
Istodobno tržišta najvećih carskih gradova približila su se Istri", rekao je Visintin. Muzej Grada Pazina, kao čuvar povijesne memorije grada, osjetio je potrebu da podsjeti javnost na važnost istarske željeznice, ulogu Pazina i njegovih građana u tomu, ali i da ovom izložbom obilježi 140. obljetnicu otvaranja Istarske željeznice.
Visintin je posebno zahvalio autoricama izložbe Mariji Ivetić i Maji Zidarić, te Jovi Aćimoviću i Josipu Orbaniću koji su mnogim predmetima iz svojih privatnih kolekcija obogatili postav.
"Izložbe je koncipirana kao vizualni blic pregled Istarske pruge od otvaranja 1876. do današnjice", dodala je Ivetić. Ona u prvom dijelu prati kronološki slijed priprema i tijek izgradnje pruge, te događanja na gradilištu. Nakon puštanja pruge u redovni promet pazinski je kolodvor bio poprištem raznih događanja radosnih i tužnih dolazaka i povrataka, o kojima svjedoče izložene fotografije. U sklopu izložbe rekonstruiran je prometni ured, a uz njega su izloženi razni predmeti i oprema koju su koristila pokoljenja željezničara na Istarskoj željeznici, koja je tijekom 140 godina djelovala u sklopu austrijskih, talijanskih, jugoslavenskih i hrvatskih željeznica. (Napisao i snimio M. RIMANIĆ)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.