Stijene Sita u šibenskom arhipelagu posljednja su stanica Jadrolinijina trajekta "Marko Polo". Vec puna dva tjedna 128 metara
dugi brod stoji nasukan na stijenama, oštecenja koja su nastala uslijed
izletavanja na otocic golema su te strucnjaci smatraju da mu više
nema spasa.
"Marku Polu", objašnjavaju, zbog havarije je suspendirana
svjedodžba klase potrebna za plovidbu, a ona mu ionako istice u
listopadu 2010. i teško bi je dobio bez velikih ulaganja da do
nesrece nije ni došlo. Kako mu predvidaju, trajekt ce se sa Sita
otisnuti na posljednju plovidbu, onu put rezališta gdje ce ga se
prodati u staro željezo.
- Kad je brod stariji, rigorozniji su pregledi, a "Marko Polo" ima
36 godina, on je veliki brod i zahtjevao bi golema ulaganja za
dobivanje klase. Ukoliko je izgubi, ostala bi mu mogucnost domace
plovidbe koja je potpuno neisplativa, govori Milko Kronja, šibenski
predstavnik Sindikata pomoraca Hrvatske i ITF inspekor. Veli kako je,
na žalost, sudbina "Marka Pola" upitna.
To je vidljivo i iz akcije odsukavanja. Jadrolinija je angažirala
Jadranski pomorski servis, a nakon što ga tegljaci nisu uspjeli
pomaknuti sa stijena u pomoc su pozvani nizozemski strucnjaci iz tvrtke
Smit Salvage Roterdam.
Napravljen je novi plan prema kojemu bi se
hidraulicnim dizalicama i zracnim jastucima brod odignuo sa stijena, a
potom tegljacima povukao u more, no usprkos najavama po kojima je odsukavanje trebalo biti odradeno još prije nekoliko dana, do
danas se nije krenulo niti u nabavu opreme. Razlog - novac. U
Jadroliniji vlada muk te nisu odgovorili na upit o sudbini "Marka Pola". No, što se dogada, otkrili su iz Jadranskog
pomorskog servisa.
- Brod je nisko osiguran. Zasad sve stoji jer mi necemo ici u odsukavanje dok se ne utvrdi tko ce nam to platiti. Izraden je
detaljni plan spašavanja sa svim izracunima, tehnickim slikama,
opremom. Vecinu opreme možemo naruciti u našim škverovima, no nismo je
narucili jer je moramo platiti po fakturi. Pa necemo mi naruciti i
platiti opremu, a da nam onda iz Jadrolinije i Croatia osiguranja kažu
da ga ne trebamo niti spašavati jer im je skupo, kaže Aleksandar
Maras, voditelj operative i osiguranja Jadranskog pomorskog servisa.
"Marko Polo" je osiguran je na cetiri milijuna americkih
dolara, a samo akcija odsukavanja košta - milijun.