Hrvatska turisticka zajednica od ove godine više nece davati poticaje organizatorima putovanja i avioprijevoznicima za dovodenje turista u srcu sezone.
Naime, prema najnovijem programu rada nacionalne turisticke organizacije, koji je u cetvrtak usvojilo njihovo turisticko vijece na svojoj posljednjoj sjednici u ovom sastavu, predvideno je da poticaje dobivaju oni koji ce turiste organizirano u Hrvatsku dovoditi u pred i posezoni, istaknuo je ministar turizma i predsjednik HTZ-a Veljko Ostojic.
Nema oglašavanja u srpnju i kolovozu
- Dakle, srpanj i kolovoz su za svih 12 modela udruženog oglašavanja, koji ostaju gotovo identicni kao i lani, iskljuceni, a ukupan iznos sredstava je ostao na lanjskoj razini, dakle 49,5 milijuna kuna. Svi modeli bit ce od petka dostupni na internetskim stranicama HTZ-a i Ministarstva turizma, a prije nego javni poziv bude objavljen, ove modele mora usvojiti i Sabor HTZ-a, što ocekujem da bi trebalo biti krajem sijecnja ili pocetkom veljace, istaknuo je Ostojic. Tada ce se izabrati i novo vijece HTZ-a.
Medutim, cinjenica je da se s donošenjem programa rada kojim se zapravo planira koliko ce se u toj godini izdvojiti novca za oglašavanje, promotivne kampanje te, na kraju krajeva, i poticaje za organizatore putovanja i avioprijevoznike, itekako kasni. Naime, prethodnih godina program rada se donosio na Danima hrvatskog turizma krajem listopada, a u ovo vrijeme vec su se poceli potpisivati ugovori s organizatorima putovanja i avioprijevoznicima za poticaje.
Stoga se vec s više strana moglo cuti negodovanje organizatora putovanja, koji s nestrpljenjem ocekuju objavu natjecaja za poticaje koje su zdušno koristili u zadnjih nekoliko godina, posebice nakon što je 2008. godine najavljena recesija u Europi.
Neopravdano kašnjenje
Novi je ministar i prije ove zadnje sjednice Vijeca kojem je istekao mandat krajem godine, kao i direktoru Glavnog ureda HTZ-a Niki Bulicu, istaknuo da mu nije jasno zašto se toliko kasnilo s donošenjem programa jer da to ne bi trebalo ovisiti o parlamentarnim izborima. Na naše pitanje hoce li ovakvo kasno donošenje programa rada imati negativne posljedice za hrvatski turizam Ostojic kaže da hoce.
- Ipak, usvojili smo ga najbrže što smo mogli i vjerujem da ce te posljedice biti minimalne, zakljucuje Ostojic. Inace, osim što ce se poticaji dijeliti samo za pred i posezonu, novost u modelima udruženog oglašavanja je i poticanje dovodenja gostiju u zimskom periodu, odnosno od pocetka studenog pa sve do kraja ožujka. Medutim, novac za udruženo oglašavanje mogao bi biti manji u slucaju da HTZ ove godine iz državnog proracuna ne dobije predvidenih 95 milijuna kuna.
Inace, HTZ ce ove godine, prema ovom programu rada, imati proracun u visini od 252,7 milijuna kuna, što je 12 posto manje nego lani jer se prije svega iz državnog proracuna ocekuje 25 milijuna kuna manje. Zbog tanjeg proracuna, HTZ ce manje trošiti na oglašavanje putem globalnih medija, zatim na tiskanje brošura, infomaterijala i suvenira te pri promidžbenim aktivnostima smanjenjem broja manifestacija Hrvatski turisticki dani u sklopu kojih od ove godine otpadaju razni zabavni i glazbeni programi. Susreti poslovnih partnera i turisticka prezentacija Hrvatske ipak ostaju u programu. (B. BAN)