Hrvatska turisticka zajednica (HTZ) sa sustavom turistickih zajednicama, gospodarskim subjektima i organizatorima putovanja za iducu turisticku sezonu namjerava za udružene tržišne aktivnosti putem pet postojecih i cetiri nova modela potrošiti 15,7 milijuna eura. Tako je odlucilo vijece HTZ-a, a nove mjere bit ce predstavljene na predstojecem turistickom sajmu World Travel Market (WTM) u Londonu.
Inace, u ovoj godini temeljem modela udruženog oglašavanja potpisano je 618 ugovora s hotelskih kucama i organizatorima putovanja te su u Hrvatsku dovedena oko 1,4 milijuna turista ili 40 posto ukupnog organiziranog dolaska, navode u Ministarstvu turizma. Planirano je da ce se na udružene tržišne aktivnosti ove godine utrošiti nešto manje od 112 milijuna kuna, a koliko je doista potrošeno, znat ce se krajem godine do kada su svi kandidirani za modele dužni svoje racune dostaviti u HTZ.
Buduci da resorni ministar Damir Bajs koristi svaku priliku da se pohvali rezultatima dosadašnjih modela udruženog oglašavanja, koji su po njemu doprinijeli dobrim turistickim brojkama ove sezone, zanimalo nas je u kolikoj je mjeri modele iskoristila Istra i koliko su oni uistinu pridonijeli dobrim rezultatima. Celni covjek Turisticke zajednice Istarske županije Tomislav Popovic kaže da je to teško procijeniti.
- Nije to krumpir, da ga posadiš pa onda vidiš koliko ga je rodilo. Nitko tocno ne zna reci na koji su nacin modeli udruženog oglašivanja, od kojih Istra dobiva velik dio sredstava, utjecali na ovako dobre rezultate. Cinjenica je da smo dva posto u plusu, a je li to zbog tih modela, upitno je, smatra Popovic. Objašnjava da su ista sredstva za oglašavanja koristili i prošle godine pa ne vidi u cemu je razlika. Dodaje da ni taj novac nije dovoljan da se Istra kao destinacija kvalitetno promovira na svim bitnim tržištima.
- Za promociju destinacije koristimo oko sedam milijuna kuna, što nam jedva pokriva troškove promocije na nama najbitnijim tržištima kao što su sjeverna Italija, Austrija i južna Njemacka. Medutim, nemamo dovoljno za ozbiljnu promociju na drugim tržištima, poput Velike Britanije ili pak Rusije, veli direktor.
U udruženo oglašavanje u Istri potrošeno je skoro 15 milijuna kuna gdje su osim TZ-a na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini participirale i vece hotelske kompanije. Od tog novca 6,7 milijuna kuna odnosi se na promociju destinacije Istre, dok je ostatak utrošen na promociju hotelskih kompanija.