Nekoliko tisuća potpisnika za solarizaciju turizma

  Turistima su nudili punjače mobilnih uređaja i suncem rashlađena pića  (Nevio SMAJIĆ)
Turistima su nudili punjače mobilnih uređaja i suncem rashlađena pića (Nevio SMAJIĆ)

Greenpeace je održao desetodnevnu solarnu turneju po Istri s ciljem promicanja korištenja obnovljivih izvora energije u turizmu. Koristeći prikolicu s ugrađenim solarnim panelima ukazali su na brojne mogućnosti i pogodnosti korištenja solarne energije. Tako su u Poreču upriličili koncert napajan isključivo
sunčevom energijom, a turistima su ponudili punjenje mobilnih uređaja i suncem rashlađena pića. Nekoliko tisuća Istrana i njihovih gostiju potpisali su peticiju te se fotografirali s porukama podrške solarizaciji turizma.

- Na Jadranu brojimo prosječno 2.600 sunčanih sati godišnje, a i dalje smo na samom začelju po korištenju sunca za proizvodnju energije. Turizam koji životno ovisi o netaknutoj prirodi upravo živi zlatne trenutke poslovanja i sad je pravo vrijeme da se pokaže odgovornost prema lokalnoj zajednici.
Trebamo se što prije odmaknuti od prljavih fosilnih goriva i prijeći na obnovljive izvore energije, a smatramo da su vodeće turističke tvrtke iz više razloga logičan odabir za prve velike korake u solarizaciji Jadrana.
Smještene su na sunčanoj obali, imaju najveću potrošnju struje ljeti, a studijom smo dokazali da se investicije u fotonapone posebno isplate hotelima i kampovima. Rijetki su primjeri kad u priči nitko ne gubi, a svi dobivamo, kaže predstavnica kampanje Greenpeacea Marija Tomac.

Greenpeace je krajem 2015. objavio stručnu analizu koja pokazuje da do sredine stoljeća Hrvatska može potpuno prijeći na obnovljive izvore energije i pritom ostvariti znatne ekonomske i društvene koristi. Izračuni u studiji potvrđuju da se povrat ulaganja u solarnu energiju za turističke subjekte može očekivati prosječno kroz 7,5 godina, nakon čega sustav praktički besplatno proizvodi struju i do 20 godina.

- Turisti s kojima smo razgovarali u Poreču, Rovinju i Puli bili su iskreno iznenađeni kad su čuli da sunce, zaštitni znak našeg turizma, ne koristimo za proizvodnju energije. Mnogi su potvrdili su da je u njihovim, manje sunčanim zemljama, solarna energija postala sastavni dio života, kaže Tomac.

- Upravo čitamo kako je ovo najbolja turistička sezona u samostalnoj Hrvatskoj. Cijene solarne tehnologije drastično su pale zadnjih deset godina pa ako turističke tvrtke neće sada ulagati u održiva rješenja, ne znam kad će. Na njima leži posebna odgovornost jer si prve mogu priuštiti investicije u održivo i
društveno odgovorno poslovanje. A svojim bi primjerom pomogle da takva ulaganja budu pristupačnija i malim iznajmljivačima i privatnim kućanstvima, zaključuje Tomac. (P. GREGOROVIĆ)


 


Podijeli: Facebook Twiter