Ove godine hrvatske plaže neće biti tematizirane kako predviđa Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža Ministarstva turizma. Tematizacija na čak 14 tema, odnosno na eko plaže, plaže za surfere, ronilačke, adrenalinske, romantične plaže, plaže za pse, plaže za obitelji s djecom, party plaže, plaže kulture, nudističke plaže, urbane promenadne plaže, plaže sa zabavnim sadržajima za mlade, plaže sa sportskim i rekreativnim sadržajima, te resort, odnosno hotelske plaže kreće iduće godine kada će biti gotovi svi potrebni programi te doneseni propisi.
Naime, nacionalni program propisuje da prije bilo kakve tematizacije i donošenja propisa, županije moraju izraditi svoj program uređenja i upravljanja morskim plažama koji će sadržavati analizu trenutne situacije te vizije i želje vezano za tematizaciju. Do 30. lipnja ti programi iz svih primorskih županija koje imaju oko 900 plaža moraju biti gotovi te ih mora odobriti županijska skupština. Kako nam kaže pomoćnik ministar turizma Davor Ižaković, dosad je taj program usvojila jedino Šibensko-kninska županija.
- Pri izradi ovog programa na osnovi kojeg ćemo kasnije napraviti katastar plaža te donositi propise kako tematizirati plaže, mora se uključiti javnost. Dakle, obveza je da se pri donošenju regionalnih programa organiziraju radionice na kojima će biti prisutni hotelijeri, općine, gradovi, mali iznajmljivači. Posebno je to bitno za male iznajmljivače jer njihova cijena i popunjenost ovise upravo o plažama, odnosno suncu i moru. Znamo da gosti dolaze radi plaže u njihovoj blizini, a ne zbog apartmana, tvrdi Ižaković.
Plaže će se potom moći tematizirati prema predloženim prijedlozima Ministarstva turizma sve do 2020. godine, naravno udovoljavajući određenim kriterijima, iako to nije obveza. Moći će ih tematizirati gradovi i općine te koncesionari. Prednost čitave priče, kako kaže Ižaković je ulaganje u plaže, ali i promocija plaža koje će se tada moći diferencirati od ostalih, pa će tako primjerice Hrvatska turistička zajednica, kada bude tematiziran veći broj plaža, moći u inozemstvu primjerice promovirati top 10 obiteljskih, adrenalinskih ili party plaža.
Krajnji cilj je kategorizirati plaže sa zvjezdicama. (B.BAN)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU