Neisplativa brodska linija Rijeka-Dubrovnik

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Dužobalna brodska linija od Rijeke do Dubrovnika po svemu ce sudeci, nakon više od šezdeset godina postojanja, biti svedena samo na ljetnu sezonu, i to zbog neisplativosti njenog cjelogodišnjeg održavanja.

Iako niti u Agenciji za linijski obalni pomorski promet niti u Jadroliniji nitko nije htio službeno to potvrditi, ocekuje se da ce odluka o njenom ukidanju biti prihvacena na iducoj sjednici Upravnog vijeca agencije.

Dužobalna linija, kojom brodovi Jadrolinije povezuju gradove i otoke duž hrvatske obale još od 1947., odlukom agencije vec je privremeno ukinuta do kraja veljace ove godine, kada se ocekuje odluka o njenoj daljnjoj sudbini.

Najizglednije je da ce ubuduce biti sezonskog karaktera, odnosno da ce brodovi ploviti samo za vrijeme ljetne sezone kada popunjenost kapaciteta osigurava kakvu-takvu isplativost. Tome u prilog govore i službeni podaci Agencije za linijski obalni pomorski promet prema kojima je Rijeka - Dubrovnik linija s najvecim padom prometa na Jadranu u proteklih nekoliko godina.

Samo u 2009. godini zabilježen je pad broja prevezenih putnika i vozila od 17 posto u odnosu na godinu ranije, a u usporedbi s 2004. godinom, kada je prevezeno 156.436 putnika i 27.027 vozila, promet na liniji u prošloj je godini prepolovljen, tocnije, prevezena su svega 80.534 putnika i 13.545 vozila.

Još su porazniji podaci o broju prodanih karata izvan turisticke sezone. Tako je, primjerice, u studenom prošle godine u Rijeci na svih devet putovanja ukrcan 261 putnik i 78 vozila, u prosincu 341 putnik i 96 vozila na sedam putovanja, a na šest putovanja u sijecnju ove godine 272 putnika i 40 vozila.


Podijeli: Facebook Twiter