Obavezna informatika je važan dio reformskog paketa. Cilj je škola za život, a ne škola za ocjenu. Rekla je to koncem kolovoza ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak najavljujući kako će od naredne školske godine informatika biti uvedena u nastavu kao obavezan predmet za učenike petih i šestih razreda osnovnih škola. Kako bi se to moglo ostvariti, već ove godine krenut će prvi dio opremanja škola, a taj program nastavit će se i sljedeće. U državnom je proračunu za ovu godinu za opremanje učionica te pripremu plana i programa osigurano osam milijuna kuna, dok bi se za uvođenje informatike u osnovne škole u narednoj godini trebalo osigurati dodatnih 20 milijuna.
Tko će u škole?
Uz to, na raspolaganju je i novac iz Europskog socijalnog fonda, kao i onaj uložen u projekt e-Škole, što bi, smatraju u Ministarstvu, trebalo biti dovoljno da taj program kvalitetno zaživi. Kako se nastava informatike do sada u osnovnim školama provodila tek kao izborni predmet od 5. do 8. razreda, odnosno kao izvannastavna aktivnost od 1. do 4. razreda jedan od problema koji će se bez sumnje pojaviti je nedostatak stručnog pedagoškog kadra spremnog i osposobljenog da odradi predviđeni plan i program iz ovog predmeta. U osnovnim školama izbornu informatiku danas predaje oko 800 nastavnika od kojih mnogi nisu diplomirani učitelji ili profesori informatike, već su prošli edukaciju i uz neko srodno zanimanje stekli pedagoške kompetencije za predavanje informatike u školama. Prema procjenama Ministarstva nedostaje još oko 10 posto nastavnog kadra, odnosno osamdesetak nastavnika informatike, a to je brojka koju možda neće biti lako pronaći imajući u vidu prije svega druge mogućnosti koje stoje na raspolaganju onima koji zasluže diplomu iz studija informatičkih znanosti, ali i generalnu situaciju na tržištu rada.
- Primanja učitelja su jednostavno premala, a u nekim školama uvjeti rada neodgovarajući i to su po meni najvažniji razlozi zbog čega će biti teško doći do novih nastavnika informatike za obavezan program u osnovnim školama. Da bi se netko odlučio na to mora baš jako voljeti ovaj poziv i rad s djecom, a opet, kao i u mnogim drugim stvarima u životu ljubav je jedno, ali želudac, figurativno rečeno, drugo. Stvar je prioriteta koji će put odabrati, kazao nam je jedan od informatičara koji je kod tog izbora odabrao rad s djecom, ravnatelj pulske Osnovne škole Vidikovac Predrag Dukić. (Milan PAVLOVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU