Ne prodajemo samo more i sunce, turisti trebaju ostajati duže i trošiti više

Želim svoj rad u HTZ-u odraditi do samoga kraja - Ratimir Ivičić (Milivoj MIJOŠEK)
Želim svoj rad u HTZ-u odraditi do samoga kraja - Ratimir Ivičić (Milivoj MIJOŠEK)

Hrvatski turizam ide dalje, poručuje odlazeći direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić, koji je nedavno podnio ostavku na tu dužnost. Ivičić je na položaj u krovnoj turističkoj organizaciji, HTZ-u, došao s mjesta zamjenika ministra turizma, IDS-ova Darka Lorencina, a smjenu nije doživio ni za HDZ-ova ministra Antona Klimana. Ipak, s aktualnim ministrom Garijem Cappellijem dogovorio je miran odlazak, nastavljajući voditi ured dok se ne provede natječaj za novog direktora.

- Prije položaja direktora Glavnog ureda HTZ-a bili ste zamjenik ministra turizma. Kako komentirate postignute rezultate u turističkom sektoru u posljednje dvije godine?

- Mislim da je svima vrlo jasno da je Hrvatska, kao receptivna turistička destinacija, u velikom naletu - da se tako slikovito izrazim. U turizam se puno ulaže; što od strane javnog, a posebno od strane privatnog sektora. Sve je više novih visokokvalitetnih hotela i ostalih smještajnih objekata, a značajna sredstva se ulažu i u nove turističke proizvode te atrakcije. U posljednje dvije godine značajno smo promijenili i promotivni pristup na svim razinama i u svim tipovima tradicionalnih i novih medija. Rezultat toga je znatno jači nacionalni turistički brand, čiji intenzitet sada sustavno nadziremo i mjerimo te u stvarnom vremenu sukladno raspoloživim sredstvima nastojimo podizati na višu razinu.

Time  je naša komunikacija postala i učinkovitija i racionalnija. U konačnici sve više ljudi, posebice dosadašnjih i potencijalnih gostiju u inozemstvu, spoznaje da Hrvatska sada i ubuduće nudi puno više od tradicionalne ljetne odmorišne destinacije. Hrvatska sve više postaje respektabilna turistička destinacija.

- Stoje li, po Vašem mišljenju, primjedbe da još uvijek prodajemo "more i sunce", a malo ostalih sadržaja?

- Definitivno ne. To zorno pokazuju i argumentirano dokazuju istraživanja, koja u HTZ-u kontinuirano provodimo, te postignuti rezultati u posljednje dvije godine. Sunce i more jesu naši glavni turistički proizvodi. Od toga ne treba bježati, već je potrebno oko toga istodobno kompozitno nadograđivati ponudu. Dakle, paralelno kreirati novu koja ne ovisi o suncu i moru, sukladno identificiranim novim gospodarskim, sociološkim i kulturološkim potrebama novih specifičnih turističkih niša, odnosno generacija turista. Samo tako možemo postati cjelogodišnja turistička destinacija.

Vezano za sunce i more, navedeni je motiv po provedenim istraživanjima bio gotovo jedini motiv dolaska u Hrvatsku 2013. za čak 70 posto turista, dok je tijekom 2016. isti motiv bio ključan za oko 60 posto turista. Navedeni, ovaj put pozitivni pad ukazuje kako smo pozitivno utjecali na jačanje drugih motiva dolazaka, odnosno kako turisti Hrvatsku sve više prepoznaju i po ostalim sadržajima i proizvodima, poput aktivnog - biciklističkog, trkačkog, hodačkog, avanturističko-pustolovnog, zdravstvenog, kulturnog ili enogastro turizma. (Dubravko GRAKALIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter