"Ne" naplati parkiranja u Labinu

Parkiralište Rialto u starom Labinu (Arhiva)
Parkiralište Rialto u starom Labinu (Arhiva)

Drago mi je da se ova tematska sjednica održava, jer je to praznik demokracije. U raspravu o važnim pitanjima za stanovništvo potrebno je da se uključi što više ljudi, sa što više prijedloga. Vjerujem da će se večerašnja sjednica održati u demokratskom duhu, poštivanjem različitih mišljenja te bez osobnih napada ili vrijeđanja, rekao je na početku tematske sjednice posvećene usvojenom gradskom elaboratu o naplati parkiranja i stanju u prometu gradonačelnik Tulio Demetlika, koji je sjednicu i sazvao na zahtjev trećine vijećnika.

Na kraju sjednice većinom glasova izglasan je zaključak da treba pristupiti izradi novog elaborata koji će obuhvaćati Grad Labin i Rabac (Stari grad, Zelenice, Trg labinskih rudara, Luka Rabac), da Upravni odjel za prostorno uređenje, zaštitu okoliša i gradnju izradi projektni zadatak za izradu takvog elaborata i da ga dostavi na razmatranje Gradskom vijeću u roku od trideset dana.

Inicijativa mladih urodila plodom

Sjednici su uz vijećnike i gradske službe, prisustvovali izrađivači elaborata o parkiranju Saša Muchet i Robert Maršanić iz tvrtke Futura-Trade iz Rijeke, stručnjaci poznati po izradi studija i elaborata o prometovanju, te pokretači inicijative "Ne Naplata Parkinga Labin" uz velik broj drugih građana.

Podsjetimo, gradsko poduzeće Labin 2000 i njegov direktor Dalibor Zupičić dalo je sredinom protekle godine izraditi elaborat o naplati parkiranja. Govorilo se tada da je elaboratom analizirano trenutno stanje prometa u mirovanju u Labinu i date su konkretne mjere unapređenja. Kod izrade elaborata utvrđeno je da je stupanj motorizacije u Labinu vrlo visok, veći od prosjeka Istarske županije, kao i prosjeka na razini države. Skoro svaki punoljetni stanovnik ima vlastiti automobil te je tako u prošloj godini na području grada bilo 5.800 registriranih vozila.

Prema izrađenom elaboratu, Labin bi se podijelio u tri parkirne zone - nultu (strogi centar grada), prvu (parkirališta u blizini tržnice, srednje škole i centra) i drugu zonu koja bi obuhvaćala parkirna mjesta u Ulici Matije Vlačića, Laginjinoj ulici i novo parkiralište na platou iza starog tehničkog pregleda. Cijena parkiranja u nultoj zoni iznosila bi šest kuna po satu, postojala bi mogućnost plaćanja za pola sata, a maksimalno vrijeme parkiranja bilo bi dva sata. Cijena u prvoj zoni iznosila bi tri, a u drugoj dvije kune za sat parkiranja. Stanari koji žive oko parkirnih zona imali bi pravo na kupnju godišnje povlaštene parkirne karte za jednu zonu, za koju bi izdvojili 150, a privredni subjekti 360 kuna za parkiranje u jednoj zoni (za jedno vozilo) te 500 kuna za parkiranje u svim zonama.

Nakon objave elaborata reakcije, pogotovu mlađeg dijela populacije, bile su jako negativne. Proglasili su ga manjkavim i površnim te na inicijativu troje mladih Labinjana - Katarine Žumbar, Bepa Schire i Andree Belušić, nastaje grupa Ne Naplata Parkinga Labin, koja počinje skupljati potpise protiv naplate parkiranja. Mladi iz inicijative izrađuju krajem prošle godine svoju web stranicu i traže sazivanje tematske sjednice o tom problemu.

Neumjesna usporedba sa Zagrebom

Na sjednici su priložili s čitave Labinštine prikupljenih više od 3.000 potpisa protiv naplate (2.131 samo u Labinu), što za nikoga nije mogao biti zanemariv broj. Inicijatori su vijećnicima pojasnili svoje ranije stavove, kako nisu protiv naplate, ali se ona ne može vršiti u čitavom gradu, bez ikakve alternative. Naime, po izrađenom elaboratu, u širem centru ne bi se moglo nigdje besplatno parkirati, nego bi se naplaćivalo čak i stanarima. Inicijatori peticije sumnjaju i u izradu elaborata, što su na sjednici obrazložili, rekavši da nije točan podatak koji se iznosi o više od 5.000 automobila u Labinu, već smatraju da je to brojka za čitavu Labinštinu. Zatim, da nije točna ni opterećenost parkirnih mjesta koja se u elaboratu navodi te da se u Labinu ne može provoditi nešto po uzoru na Rijeku ili Zagreb, na što se izrađivači u elaboratu pozivaju.

- U Labinu ne postoji organizirani gradski prijevoz, točnije, skoro pa ga ni nema. Uspoređujete Labin s Rijekom i Zagrebom, pa mogli ste i s Tokiom i Londonom, to je naivno i zločesto. Da nikoga ne uvrijedim, mi smo malo veće selo - rekao je u raspravi vijećnik Silvano Vlačić (Nezavisna lista Ulika). Istog mišljenja bili su svi vijećnici koji su sudjelovali u raspravi, a elaborat je branio i opravdavao jedino direktor Labina 2000 Dalibor Zupičić. (Adriano ŠĆULAC)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter