Danas će u 13.30 sati, nakon tri godine izbivanja, u pulsku luku ponovno uploviti katamaran Bišovo, obnavljajući tako tradicionalnu pomorsku vezu Istre s kvarnerskim otocima i Dalmacijom. Linija Pula - Zadar, podsjetimo, zbog neisplativosti i izostanka državnog sufinanciranja bila ukinuta prošle godine, i Istra je cijelu 2014. godinu pomorski bila nepovezana s ostatkom Jadrana.
Godinu dana prije, dakle 2013. godine tu je liniju održavala Jadrolinija katamaranom Novalja, a godinama prije Nacionalna linijska plovidba koja ove godine opet prihvatila tog posla te otvorila liniju. Međutim, za razliku od prijašnjih godina, red plovidbe je izmijenjen pa se s Bišovom iz Pule ne može više na jednodnevne izlet prema Kvarneru ili Dalmaciji.
Naime, Bišovo iz Pule isplovljava ponedjeljkom, petkom, subotom i nedjeljom u 16 sati i ne vraća se, već "noći" u Zadru, odakle tim istima danima isplovljava u 9 sati. Ode li se Bišovom primjerice, u ponedjeljak u 16 sati iz Pule prema Zadru, ili na neki od otoka na koji pristaje (Silba, Ilovik, Mali Lošinj, Unije), do petka nema natrag. Isto je tako ode li se u subotu, do nedjelje ujutro nema pomorske veze za Pulu.
Iako je svakako dobra vijest da je Pula, odnosno Istra ipak ove godine pomorski povezana s ostatkom Jadrana, mnogi su, posebno Puljani, nezadovoljni što neće ovo ljeto moći na jedan dan otići do primjerice Unija ili Silbe na kupanje kao što su to činili godinama unatrag. Bišovo je primjerice 2012. godine vozio svakodnevno iz Pule u 7 sati, i iz Zadra se vraća u 16 sati, odnosno s Unija se u Bišovo ukrcalo 19.35 sati pa natrag u Pulu. Zbog čega je izmijenjen plovidbeni red, pokušali smo doznati u Linijskoj nacionalnoj plovidbi. Direktorica Antonija Mišura kazala nam je da je takav plovidbeni red bio jednina mogućnost.
- Mi nismo htjeli mijenjati plovidbeni red kojim je Bišovo prijašnjih godina plovio iz Pule, no kako su nam rekli u pulskoj Lučkoj upravi, zbog kapacitiranosti pulske luke, nismo mogli dobiti "noćenje" stoga smo napravili novi red plovidbe, rekla nam je Mišura, kazavši da je linija Zadar - Pula odsad isključivo komercijalna te da se nada da će biti isplativa. Kazala je da su počeli s održavanjem te linije na vlastiti na rizik, da ih nitko u tom nije podržao, usprkos dopisima koje su u ožujku poslali svim županijskim gradovima i lučkim upravama.
Tražili su naime popust barem na takse. Iz pulske lučke uprave doznajemo pak da je dopis stigao u travnju, no bez konkretnih podataka o danima, ili vremenu plovidbe Bišova, a konkretan zahtjev za "noćenje" dobili su krajem lipnja. - U tim uvjetima, već na početku sezone i već dogovorenim linijama, nismo bili u mogućnosti udovoljiti zahtjevima, izvijestili su nas iz pulske Lučke uprave. Bišovo će samo danas u poslijepodnevnim satima pristati uz Riječki gat, a inače će pristajati uz ponton nasuprot veslačkog kluba. (N. SOFTIĆ)