Nazivi brendova zamijenit ce ekstenzije .com

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Globalni brendovi svoje ce ime moci koristiti kao sufiks u nazivu sajta, što bi moglo zauvijek promijeniti percepciju brendova na internetu.

Za 185 tisuca dolara velike ce kompanije moci dobiti internet adresu s ekstenzijom svog brenda. Projekt nazvan dot.brand tako ce biti jedna od najveca promjena na internetu u trideset godina.

Brendovi ce moci za naziv svog sajta izabrati bilo koje ime koje ce završavati nazivom njihove kompanije. Tako cemo, primjerice, moci vidjeti adrese kao što su drink.pepsi, drive.ford, buy.mac i brojne druge.

Prijave za ovo i ne baš jeftino zadovoljstvo pocele se ovog tjedna i traju do travnja. Nakon što se zaprime sve prijave, one ce biti detaljno pregledane kako bi se sprijecila pojava lažnih sajtova.

Prve dot.brand sajtove na internetu cemo vidjeti pocetkom 2013. Zanimljivo je da su pored velikog broja zainteresiranih globalnih kompanija, interes pokazali i gradonacelnici svjetskih metropola, pa se pored brendova koji ce na internetu postati još prepoznatljviji ocekuje i poplava adresa poput visit.paris, visit.london i slicnih.

Ovo je svojevrsna revolucija za nazive sajtova još otkada su ukinuta stroga pravila internetske nomenklature koja je propisivala iskljucivo dot.com sajtove. U meduvremenu smo dobili cijeli niz sufiksa, .org, .net, .info, pa sve do niza sufiksa za države, .fr, .hr, .uk...

U Afiliasu, koji je pokrenuo cijelu ovu pricu, za pocetak ocekuju oko cetiri tisuce prijava. Takoder su pokrenuli kampanju kojim žele potaknuti što veci broj brendova da se ukljuce u ovaj projekt koji bi zauvijek mogao promijeniti percepciju brendova na internetu.

"Kompanije se moraju pripremiti za ovako veliku stvar. Još je malo vremena ostalo do isteka roka za prijave. Vrijeme je da kompanije angažiraju marketinške strucnjake, odaberu najbolje moguce ime za svoj brend i iskoriste ovakve prednosti", rekao je Rod Beckstrom, direktor Afiliasa, za The Guardian.

Prilikom prijave kompanije ce popuniti upitnik od pedeset pitanja i tek nakon stroge provjere i potvrde da se zaista radi o prijavi neke kompanije, naziv sajta ce se moci registrirati. Medu prvima koji se prijavio je Amazon, ali zbog tajnosti nije poznato koje su ime izabrali.


Podijeli: Facebook Twiter