Europsko udruženje sindikata metalaca (EMF), koje je u Duisburgu održalo svoj cetvrti kongres, traži od Europske unije jasnu i decidiranu politiku u cilju zaštite europske brodogradevne industrije, koja je u dubokoj krizi.
"More je naša buducnost", parola je koja sintetizira usvojenu politicku platformu koju sindikati namjeravaju provesti u iduce cetiri godine. Na vrhu popisa zahtjeva europskim predstavnickim i politickim institucijama jest nužan povratak na nove oblike subvencioniranja brodogradnje, koja se bez pomoci država i institucija EU-a ne može suprotstaviti konkurenciji na svjetskom tržištu.
Državne subvencije, posebni europski fondovi za unapredenje razvoja i inovacije, financiranje programa izgradnje tzv. zelenih brodova, osnivanje jamstvenih fondova: sve su to zahtjevi koji su sadržani u politickoj platformi usvojenoj u Duisburgu. Brodogradevna industrija strateški je važna za opstanak EU-a, vele sindikati.
Predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragicevic, koji je sudjelovao na kongresu, rekao nam je da je zadovoljan rezultatima rada njegovih sudionika.
- Hrvatska ce u srpnju 2013. godine postati punopravna clanica Unije i povratak EU-a na subvencije i pomoc brodogradnji odrazio bi se i na poslovanje naše brodogradevne industrije. Ako starta takva politika EU-a, novo ozracje moglo bi nam vratiti samopouzdanje, istrgnuti Hrvatsku iz duboke krize, rekao nam je Dragicevic.
U prilog tomu da se stvari usmjeravaju prema povratku na sistem jaceg udjela javnog novca u razvoju ove grane industrije govori i nedavni nastup europskog komesara za industriju, Talijana Antonija Tajana, koji je decidirano rekao da politika mora dati konkretne odgovore zahtjevima koji dolaze iz svijeta rada. Italija je posebno osjetljiva jer je tamošnji brodogradevni div Fincantieri nedavno najavio otpuštanje oko 2.000 radnika zbog gubitka posla na svjetskom tržištu. (E. VELAN)