Nautičari su zahtjevni gosti - traže bazene i helidrome

(M. MIJOŠEK)
(M. MIJOŠEK)

Turistička sezona obara rekorde, zbrajaju se dolasci, noćenja, vanpansionska potrošnja - sve brojke govore o pozitivnim trendovima u našem turizmu. Ništa drugačije nije ni u nautičkom turizmu, barem što se tiče Tehnomontove marine Veruda koja broji 630 vezova. U toj su pulskoj marini kraj kolovoza dočekali s povećanjem od čak 14,5 posto tranzitnih gostiju u odnosu na 2014. te, što je još važnije, sve većim brojem gostiju sa stalnim vezom - ove godine u dosadašnjih osam mjeseci stalnih je tri posto više nego lani. Što se tiče samo kolovoza, tranzitnih je gostiju bilo 12,5 posto više.

Velike jahte

Član uprave u Tehnomontu d.d. Aleksandar Šuran sezonu ocjenjuje vrlo dobrom. Kaže da uvijek može bolje, ali sve veći broj gostiju u toj marini dovoljno je dobra podloga za optimistične poslovne planove u budućnosti.

Naglašava da se do više gostiju može doći jedino uvođenjem novih sadržaja. Jedan od njih je i gradnja bazena. Iako će se mnogima činiti čudna odluka da se u marini, uz samo more, gradi bazen, u Tehnomontu su uvjereni da će ta investicija dovesti nove goste, ali i zadovoljiti sadašnje. Kaže da su reakcija korisnika vezova na gradnju bazena pozitivne. Inače, bazen, koji bi trebao biti gotov do konca godine, bit će velik 260 metara četvornih s 1.500 kvadrata plaže na kojoj će biti dodatni sadržaji.

Upravo zbog nedostatka dodatne ponude Hrvatska kaska u nautičkom turizmu za mnogim, u tom segmentu, bolje razvijenim europskim destinacijama. Šuran nam navodi primjer jednog gosta koji se nedavno zanimao za mogućnost vezivanja 40-metarske jahte u njihovoj marini, uz uvjet da imaju helidrom. I iz tog je upita vidljivo da sezona u nautičkom turizmu nije ni izbliza gotova. Šuran otkriva da će u njihovu marinu uskoro uploviti jahta od 36 metara

ACI još zbraja

Što se tiče ostalih investicija u ovoj godini, u pulskoj su marini adaptirali molove te sanirali ogradne i potporne zidove. U što će ulagati u idućoj godini zasad ne otkrivaju. Pretpostavka je da ipak još neće krenuti u proširivanje kapaciteta, iako im aktualni prostorno-planski dokumenti to omogućavaju. Valja spomenuti i da u ovoj godini nisu povećali cijene vezova, iako ih država, blago rečeno, ne mazi s cijenom koncesije. Naime, ta marina plaća jednu od najskupljih koncesijskih naknada u državi, dok istovremeno ACI d.d., u većinskom državnom vlasništvu, za svoje marine plaća nekoliko puta nižu cijenu.

U očito od države povlaštenom ACI-ju međutim nisu toliko brzi u zbrajanju podataka kao marina Veruda. Naime, od njih smo također pokušali doznati kakvi su rezultati u istarskim marinama, onima u njihovoj koncesiji (Pula, Rovinj, Umag i Pomer), no u toj tvrtki još nemaju podataka. Kažu da će s njima izaći u javnost tek 20. rujna. Neslužbeno smo uspjeli doznati tek da su do početka kolovoza imali 10-postotni pad tranzitnih gostiju, što je, prema njihovom neslužbenom tumačenju, posljedica lijepog vremena, zbog čega su jedriličari i jahtaši sa svojim plovilima radije noćili u uvalama, nego u marinama.

Jedini službeni podaci iz ACI-ja su oni za šest mjeseci, koji govore o pet posto manje popunjenosti godišnjih vezova u odnosu na lani, kao i 10 posto manjem ostvarenju u godišnjim vezovima na kopnu, odnosno suhom vezu. (B. ŽIŽOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter