Rekonstrukcija ACI marine Pomer trebala je trajati do lipnja, no prva faza obnove još nije gotova, ali se radovi zaustavljaju i marina ostaje otvoreno gradilište do jeseni. Iz ACI-ja nam nisu odgovorili je li to prvi slučaj da jedna marina u takvom stanju ulazi u sezonu ili je takvih primjera bilo i ranije. No, zatečeno stanje u Pomeru povlači pitanje zar se trebalo ići u tako veliki rušilački zahvat i sada na početku ljeta imati marinu bez glavnih objekata: recepcije, restorana i trgovine. Dojam je da se moglo ići u manje zahvate, a započeti nove radove kada se prethodni završe, jer sada nema ni starih ni novih objekata.
Najveći manjak je nedostatak ugostiteljskog objekta gdje su nautičari, ali i drugi gosti Pomera tu često dolazili. Nautičari u marini više nemaju na raspolaganju niti trgovinu mješovitom robom, a recepcija je smještena u provizornom kontejneru koji će svoju neadekvatnost pokazati usred ljeta po najvećoj vrućini. Ipak, sve to bi se nekako dalo oprostilo kada bi marina bila u nekoj netaknutoj uvali, ali ne kada su jahte milijunske vrijednosti privezane uz mol s naplatom.
Gosti marine s kojima smo u petak razgovarali u velikoj mjeri su imali razumijevanje za stanje koje su zatekli. Aljoša Jež iz Slovenije došao je pripremiti svoju jedrilicu za ljeto, a komentirajući nam radove rekao je da ga raduje što će marina biti obnovljena i dobiti nove sadržaje. Više je imao prigovora na vrućinu nego radove u marini. Kristof Bair iz Austrije kaže da je tek došao i nije imao većih primjedbi na zatečeno stanje, ali nam je dugo prepričavao kakve je sve nezgode imao na putu do marine gdje su mnoge ceste iskopane, a alternativni pravci loše obilježeni.
Drugi nautičari s kojima smo razgovarali, a nisu htjeli da ih fotografiramo i objavimo njihove podatke u novinama, požalili su se na prašinu te buku od radova i u večernjim satima. Direktor marine Romeo Cetina rekao je da djelatnici ACI-ja u Pomeru ulažu velike napore da umanje ogorčenje nautičara zatečenim stanjem.
- Naši mornari gostima peru jahte, omogućujemo im besplatno korištenje dizalice i druge usluge koje bi inače trebali platiti. Želimo im pokazati da nam je njihovo zadovoljstvo najbitnije i u ovim teškim uvjetima, pojasnio je Cetina. Odgovarajući na pitanje jesu li nautičari napustili njihovu marinu zbog prašine, buke i građevinskih radova direktor pomorske marine odgovara da je manje od 10 posto nautičara odlučilo zamijeniti pomersku s nekom drugom od ACI-ja u Istri ili na Cresu.
- No, istodobno su nam došli nautičari drugih marina koji su napokon dočekali slobodno mjesto u našoj marini. Stoga, po tom pitanju nema neka štete za ACI. Imali smo primjera nautičara koji nisu htjeli obnoviti ugovore te tražili druge lokacije gdje bi mogli privezati svoje jahte. Pritom moram pohvaliti prodajno osoblje u Pomeru koje je brojne takve nautičare uspjelo uvjeriti u kvalitete ovdašnje lokacije i nagovoriti ih da unatoč svemu ostanu gosti ove marine, zaključio je Cetina. (Paulo GREGOROVIĆ)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU