Sve veci broj nastavnika u hrvatskim školama protivi se prijedlogu novog pravilnika o pracenju i ocjenjivanju ucenika u osnovnoj i srednjoj školi koji, izmedu ostalog, smanjuje broj pismenih ispita s tri na dva tjedno, dozvoljava ucenicima da dva puta godišnje odbiju usmeno odgovarati i uvodi odredbu po kojoj je nastavnik dužan ponoviti test ako ga nije prošlo više od 30 posto ucenika.
U akciji nazvanoj "Pravilnik protiv ocjenjivanja!" koja je pokrenuta na internetskom Forumu za nastavnike i ucitelje dosad je više od tisucu nastavnika potpisalo zajednicke primjedbe na ovaj pravilnik koji je, prema mišljenju djelatnika u školi, nestrucno napisan te u potpunosti omalovažava autoritet nastavnika, kod ucenika potice nerad i nedisciplinu te dovodi u pitanje kvalitetu i provodenje nastave, a istovremeno podilazi nesavjesnim roditeljima koji nece snositi nikakve sankcije ukoliko ne ispunjavanju svoje roditeljske obaveze, odnosno ne suraduju sa školom.
"Autori ovog prijedloga pokazali su nestrucnost, ocito je da nisu informirani o stanju u školama te nevjerojatnim odredbama kompliciraju i nepotrebno otežavaju posao nastavnicima i u mnoge stvari unose besmisao. Propisi Ministarstva sve više štite i odobravaju ucenike koji ne žele uciti nauštrb onih koji žele", piše u zakljucku primjedbi koje su nastavnici uputili ministru obrazovanja Radovanu Fuchsu.
Osim na sam prijedlog pravilnika, nastavnici upozoravaju i na nacin na koji se on donosi. Naime, nastavnici s foruma primjedbe su morali sastaviti u ekstremno kratkom roku jer je prijedlog pravilnika bio na javnoj raspravi, odnosno web-stranici Ministarstva svega šest dana, od 21. do 27. listopada, a da vecina prosvjetnih djelatnika za to nije ni znala.
Nastavnik matematike Josip Klicinovic o ovom je problemu pismeno izvijestio premijerku Jadranku Kosor, potpredsjednicu Vlade ?urdu Adlešic te Vesnu Pusic kao voditeljicu koordinacije za pracenje pregovora s Europskom unijom. - Pravilnik koji je trenutno na snazi loš je i neprovediv, ali ovaj je još gori! Iznimno je opasan za struku, dira direktno u autonomiju i profesionalnost nastavnika. Želimo biti društvo znanja? S ovim prijedlogom pravilnika idemo još dalje od te ideje. Njega trebaju pisati oni koji rade u nastavi svakodnevno, a ne oni koji na fakultetima teoretiziraju o nastavi, upozorava Klicinovic.