Nastavlja se širenje pulske obilaznice

Tijekom radova 2010. promet se odvijao usporedo s radovima (Milivoj MIJOŠEK)
Tijekom radova 2010. promet se odvijao usporedo s radovima (Milivoj MIJOŠEK)

Bez obzira što od ovogodišnjih kapitalnih gradskih projekta gradska uprava ponajviše govori o uređenju Trga kralja Tomislava i izgradnji bazena, projekt koji će izazvati najviše pažnje na kraju će zasigurno biti nastavak širenja pulske obilaznice. Nakon izgradnje prvog kilometra koji je stigao tek do nekadašnjeg skretanja za Valmade, a koji je zbog cijene od 39 milijuna kuna dobio naziv zlatni, nastavak pretvaranja ove prometnice u četverotračnu sve do raskrižja s Medulinskom cestom te izgradnja dva čvrsta kružna toka na križanjima sa Šišanskom i Medulinskom cestom, trebao bi konačno dati smisao širenju obilaznice.

Prihod iz komunalnog doprinosa

Već prilikom objave prijedloga ovogodišnjeg proračuna najveće iznenađenje bilo je uvrštenje projekta nastavka širenja obilaznice u Program gradnje komunalne infrastrukture. Ovaj već pomalo zaboravljeni projekt iznenada je uskrsnuo nakon najave izgradnje dva trgovačka centra, podno Kaštanjera i u bivšem kamenolomu Max Stoja te hotela na Valkanama. Prihodi komunalnog doprinosa iz ova tri projekta, kako je pojašnjeno, iskoristit će se dijelom i za nastavak širenja obilaznice za što je predviđeno 16,4 milijuna kuna.

I dok je izgradnja trgovačkog centra uz obilaznicu ispod Bille već započela početkom prosinca prošle godine, te će se taj dio prihoda od komunalnog doprinosa sigurno ostvariti, za sada je još uvijek neizvjesno kada će, i hoće li u ovoj godini započeti izgradnja trgovačkog centra Max Stoja i hotela na Valkanama. Samim time još uvijek se ne zna kako se puni proračun po ovoj stavci.

"Iznimno važan projekt za Grad Pulu je nastavak proširenja obilaznice u prometnicu s četiri prometne trake do raskrižja s Medulinskom cestom. Iz Programa gradnje za ovu godinu za taj zahvat izdvojit će se 16,4 milijuna kuna. Glede samih prihoda po osnovi komunalnog doprinosa oni se pune prema očekivanju. Ipak je za sada prerano govoriti o visini prihoda od komunalnog doprinosa po osnovi planiranih privatnih investicija sve dok se sredstva ne uplate u proračun", pojašnjavaju iz Grada Pule.

Projekt širenja pulske obilaznice, što se tiče projektne dokumentacije i dozvola, ne bi trebao pretjerano uzeti vremena. Doduše, morat će se provesti novi natječaj za izvođača radova, a očekuju se i određene promjene u projektu. Najveće promjene odnosit će se na radove u samom trupu prometnice s obzirom da su Hrvatske vode već na tom području, izgradnjom kanala Valmade - Dolinka, riješile problem oborinske odvodnje.

"Provest će se novi javni natječaj za izvođača radova za proširenje obilaznice. Projekt će se nastaviti prema inicijalnom projektu, s izmjenama u dijelu odvodnje koja je riješena na kvalitetniji način, s obzirom da je u međuvremenu izveden kanal Valmade - Dolinka", govore iz gradske uprave.

Radovi mogući i tijekom ljeta

Za sada nije poznato kada bi se natječaj za izvođača radova trebao raspisati, pa tako nije poznat niti početak radova, njihova dinamika, niti rokovi izgradnje. S obzirom na nadolazeću turističku sezonu i već započete radova na kružnom toku na ulazu u grad, jasno je da će projekt trebati iskoordinirati s ostalim projektima na pulskim prometnicama, iako se radovi na proširenju obilaznice mogu izvoditi i tijekom turističke sezone jer bi se tijekom izgradnje dvije nove prometne trake, promet mogao odvijao postojećima, a potom obrnuto.

"Sama dinamika i opseg radova ovisit će o prihodu sredstava po osnovi komunalnog doprinosa, no vjerujemo da će se realizirati značajan dio planirane investicije koja, u cijelosti, obuhvaća izgradnju prometnice s četiri prometne trake do raskrižja s Medulinskom cestom, izgradnju dvaju trajnih rotora na raskrižju sa Šišanskom cestom i Santoriovom ulicom, odnosno na raskrižju s Medulinskom cestom i Mutilskom ulicom. Radovi će uključivati i obnovu kolnika postojećih prometnih traka, izgradnju odvodnje, javne rasvjete, uređenje prilaza i kolnika na svim zahvaćenim cestama, hortikulturno uređenje unutar planiranih zahvata, te razna preslagivanja instalacija i ostalo", zaključuju iz Grada Pule. (Goran ROJNIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter