Nastavlja se porečka priča o mozaicima

Trosjed Eugena Varzića će naći svoje mjesto u Parku Olge Ban (J. PREKALJ)
Trosjed Eugena Varzića će naći svoje mjesto u Parku Olge Ban (J. PREKALJ)

Izložba radova desetero umjetnika koji su sudjelovali na prošlomjesečnom 2. međunarodnom simpoziju umjetnosti izrade mozaika Mosaic city/Grad mozaika - Poreč otvorena je sinoć u Maloj galeriji Pučkog otvorenog učilišta pred mnogobrojnom publikom. Na slobodnu su temu 14 dana stvarali Lojze Adamlje (Slovenija), Darina Janeva i Andrey Janev (Bugarska), Silvia Selva i Lisa Battistutta (Italija) te domaći autori Eugen Varzić, Đanino Božić, Marina Đelalija Jakominić, Aleksandar Knapić i Nenad Matković.

Simpozij organiziraju Turistička zajednica, Pučko otvoreno učilište te Društvo za skrb i promicanje održivog korištenja kulturne baštine, dajući Poreču još jednu manifestaciju koja promovira njegov identitet kao grada mozaika i UNESCO-ove baštine, kako je rekao voditelj likovne djelatnosti u Učilištu Sebastijan Vojvoda. Čestitao je voditelju projekta Dejanu Jovičeviću, predsjedniku Društva, na strasti i upornosti te zahvalio svima koji su prepoznali i podržali vrijednost projekta. 

Večer je gitarom i pjesmom dopunio dubrovački glazbenik i član dua Domižana Ilko Đivanović.

Najveći dio sudionika su umjetnici posvećeni slikarstvu i kiparstvu, dok je samo Selvi i Battistutti mozaik struka, "što dodatno naglašava individualnost pojedinog rada".

- Dok su se jedni bavili istraživanjima kolorističkih varijacija geometrijske apstrakcije (Božić), arhitektonskim modulacijama stišanih raspona boja (Knapić) ili lirskim ugođajima (Janeva), drugi su problematizirali dihotomije linearnosti i nelinearnosti, jednostavnosti i složenosti, pretvarajući povšine u ekspresivne (Battistutto i Selva) ili nadrealne (Adamlje), gotovo mistične (Janev) kompozicije. Figuralni eklekticizam njeguju i Matković i Dželalija Jakominić. Dok kod Marine bucmaste "mica - maca" ili slika stilizirane šume odiše smirenom radošću, Nenadov okrugli portret Jimija Hendrixa vibrira u sivocrnim i tamnocrvenim registrima, zapisano je u katalogu.

Posebno je mjesto pridano Eugenu Varziću koji je išao korak dalje baveći se plastičnim istraživanjima Upravo je Eugenov rad moguć putokaz za budućnost ove priče o mozaicima. Njegov će Trosjed naći svoje mjesto u neposrednoj blizini Parka Olge Ban, s pogledom na najprepoznatljiviju vizuru Poreča. (Kristina FLEGAR; snimila Jelena PREKALJ)


Podijeli: Facebook Twiter