Nastavlja se gradnja Istarskog ipsilona

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Dovršeni su prvi idejni projekti za nastavak dupliranja Istarskog ipsilona od Rogovici do tunela Ucka. Buduci da ce se i na tom pravcu dionice puštati u promet kako budu dovršene, prvo je dovršen idejni projekt za onu od Rogovici do Cerovlja, a dovršava se i za dionicu do Lupoglava.

Uskoro ce se za te pravce zatražiti lokacijske dozvole. Istodobno se izraduju i elaborati za otkup zemljišta, što bi trebalo poceti u ožujku.

- Za prve dionice gradevinske dozvole bismo trebali dobiti ovog ljeta pa bi u jesen, nakon turisticke sezone, mogla poceti gradnja, kaže direktor koncesionara Bina-Istre David Gabelica.

Na naš upit hoce li se skratiti rok gradnje od tri godine, odnosno hoce li radovi biti gotovi prije ljeta 2015., Gabelica je rekao da se krajnji rok odnosi na tunel kroz Ucku. Za dionicu od Rogovici do Cerovlja rok gradnje ce biti 18 mjeseci pa bi trebala biti u pogonu vec u proljece 2014. Tako ce se sukcesivno u pogon puštati i druge dionice, do završne, tunela Ucke.



Kamate za financiranje od 4,5 na 7 posto

Na naše pitanje o financiranju nastavka radova, za što je potrebno od 250 do 300 milijuna eura, Gabelica je rekao da Bina-Istra gotovo svaki tjedan kontaktira s konzorcijem banaka koji je financirao i dosadašnju gradnju, na celu s francuskom Societe Generale i njenom Splitskom bankom, a u kojem je i Zagrebacka banka.

- Cekamo smirivanje financijskog tržišta i povoljnije uvjete financiranja. Kredit nam ne treba dok ne pocne gradnja, a do tada cemo, nakon izrade glavnih projekata i troškovnika, preciznije znati i koliko cemo sredstava morati osigurati, kaže Gabelica.

Poznato je da se za dosadašnjih 610 milijuna eura Bina-Istra zadužila po povoljnoj prosjecnoj kamati od 4,5 posto pa je po tim uvjetima refinancirala i ranije podignute kredite. Sada je medutim na financijskom tržištu kamata porasla na 7 posto pa se u Bina-Istri nadaju da ce se ona do pocetka gradnje smanjiti.

Sadašnju koncesiju, koja traje 32 godine, tocnije do 2027., Bina-Istra želi produžiti na 40 godina, do 2035. S prethodnom ekipom u Ministarstvu mora, prometa i veza dogovoreno je da se detaljno analizira dosadašnji i buduci promet, prihod od naplate cestarine i troškovi financiranja.

Predstoje razgovori s novim celnicima tog ministarstva, s kojima ce se raspravljati o analizi i mogucnosti produljenja koncesije.

- Uskoro cemo imati preciznije podatke o cijeni nastavka gradnje od Rogovici do rijecke strane tunela kroz Ucku, cime cemo upotpuniti analizu. S Ministarstvom cemo pregovarati o dvije varijante - ostati u sadašnjem roku uz državno sufinanciranje ili produžiti koncesiju uz smanjenje ili ukidanje tog sufinanciranja. Ni u jednoj varijanti ne racuna se na povecanje cestarina, kaže Gabelica.

Bit ce posla za istarske gradevinare

S obzirom na veliki broj gradevinskih objekata, posebno vijadukata od Cerovlja do Lupoglava te tunela kroz Ucku, koji mali izvodaci ne mogu izgraditi, pitali smo Gabelicu hoce li na potezu od Rogovici do Ucke biti dovoljno posla za rascjepkane istarske gradevinare, uglavnom usredotocene na niskogradnju.

Veli da ce do Lupoglava nova trasa ici istocnom, a uz Cicariju sjevernom stranom, pa ce biti puno iskopa u brdima, što ce pogodovati domacim izvodacima. Bina-Istra im je spremna ponuditi i izgradnju prijelaza ispod Ipsilona.

U nastavku radova prednost ce dobiti dionice od tunela do Matulji. Upravo ovih dana susrest ce se s celnicima Primorsko-goranske županije da bi dogovorili detalje o izlazu, koji je u županijskom prostornom planu ucrtan kod Veprinca, a u državnom kod Permana.

Nakon tog dogovora Bina-Istra ce poceti izradu projektne dokumentacije pa ce se ta, zadnja dionica dovršiti u zacrtanom roku.

Vijadukti Mirna i Limska Draga u zadnjoj fazi

- Prošlog ljeta analizirali smo promet na vijaduktima Mirna i Limska Draga. Iako smo imali rekordne ulaze na cvoru Umag, s dnevnih 26 tisuca transakcija, na vijaduktima nije bilo nikakve gužve. Buduci da njihovo dupliranje i izgradnja zaustavne trake, koja djelomicno i postoji, koštaju po prilici kao izgradnja dionice od Rogovici do Ucke, tom smo pravcu dali prednost, a vijadukti ce ostati za posljednju fazu, kaže Gabelica.

Inace, Bina-Istra se za planirani tempo gradnje odlucila i zbog financiranja. Tvrtka je do sada zadužena sa 610 milijuna eura, a novim kreditom od 300 milijuna zaduženje ce premašiti 900 milijuna eura. Da se istodobno traži kredit za dovršetak Ipsilona do Matulji i dupliranje vijadukata, zaduženje bi daleko premašilo milijardu eura, što bi bio preveliki teret uz sadašnji priljev sredstava. (Aldo POKRAJAC)

Milanovic: Izgradnja se nastavlja, s koncesionarom pregovara

IDS-ov saborski zastupnik Damir Kajin jucer je u Saboru ponovno postavio pitanje Istarskog ipsilona. Zanimalo ga je hoce li se nastaviti izgradnja te razmišlja li se o produženju koncesije francuskoj tvrtki Bouygues.

Premijer Zoran Milanovic najavio je da ce se izgradnja  nastaviti kao i da se ozbiljno razgovara o završetku koncesijske izgradnje Istarskog ipsilona. Milanovic je takoder pohvalio našu cestogradnju rekavši da je medu najboljima u Europi. (Hina)

VIŠE U TISKANOM IZDANJU GLASA ISTRE OD CETVRTKA.


Podijeli: Facebook Twiter